اخبار تکنولوژی

مایکروسافت مدیرعامل سابق OpenAI را استخدام کرد!

نویسنده : دانیال نوروزی۲۹ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گریگ بروکمن، یکی از بنیانگذاران OpenAI به عنوان بخشی از تیم جدید تحقیقات هوش مصنوعی پیشرفته همراه با سام آلتمن به مایکروسافت می‌پیوندد.

مایکروسافت سام آلتمن، مدیرعامل سابق OpenAI و گریگ بروکمن، یکی از بنیانگذاران را استخدام می‌کند. آلتمن پس از اینکه هیئت مدیره اعلام کرد “دیگر به توانایی او برای ادامه رهبری OpenAI اطمینان ندارد، روز جمعه از OpenAI اخراج شد. پس از مدتی مذاکره برای بازگرداندن آلتمن به OpenAI، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد که سام آلتمن و گریگ بروکمن به تیم جدید تحقیقات هوش مصنوعی پیشرفته مایکروسافت خواهند پیوست.

نادلا می‌گوید: “ما بسیار هیجان‌زده هستیم که خبر پیوستن سام آلتمن و گریگ بروکمن، به همراه همکارانشان، به مایکروسافت برای رهبری یک تیم جدید تحقیقات هوش مصنوعی پیشرفته را به اشتراک بگذاریم. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا به سرعت برای فراهم کردن منابع مورد نیاز برای موفقیت آن‌ها حرکت کنیم.”

استخدام آلتمن توسط مایکروسافت تنها چند ساعت پس از شکست مذاکرات با هیئت مدیره OpenAI برای بازگرداندن او به عنوان مدیرعامل OpenAI انجام شد. در عوض، طبق گفته یک منبع آگاه به وب‌سایت The Verge، امرت شیر، مدیرعامل سابق Twitch و یکی از بنیانگذاران به‌عنوان مدیرعامل Open Ai منصوب شده است. او پس از برکناری ناگهانی آلتمن در روز جمعه، جایگزین میرا موراتی خواهد شد که به عنوان مدیرعامل موقت OpenAI منصوب شده بود. OpenAI انتصاب شیر را هنوز تأیید نکرده، اما با استخدام آلتمن توسط مایکروسافت، اعلام ساختار رهبری جدید دور از انتظار نیست.

به گفته چندین منبع، آلتمن در حال مذاکره برای بازگشت به عنوان مدیرعامل OpenAI بود، اما هیئت مدیره چهار نفره OpenAI از بازگشت او امتناع کردند.

بیشتر بخوانید: هیئت مدیره Open AI در حال مذاکره برای بازگشت سم آلتمن به عنوان مدیرعامل

دیدگاهتان را بنویسید