اخبار تکنولوژی

عملکرد لپ‌تاپ Surface ARM مایکروسافت به مک‌بوک ایر می‌رسد، اما مک‌بوک پرو ۲۰۲۲ همچنان پادشاه است!

لپ‌تاپ Surface ARM مایکروسافت
نویسنده : دانیال نوروزی۱۷ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

انتقال به Apple Silicon برای مجموعه مک تحول‌آفرین بوده است، بنابراین جای تعجب نیست که مایکروسافت در چند سال گذشته تلاش کرده است تا به آن برسد.

با این حال، همه چیز برای این غول فناوری آسان نبوده است، اما زمانی که دستگاه‌های جدید Surface خود را در اوایل سال جاری معرفی کرد، قول داد که عملکرد بهتری نسبت به مک‌بوک ایر داشته باشد.

معیارهای جدید The Verge تأیید می‌کند که مایکروسافت به این هدف دست یافته است و خاطرنشان می‌کند: «این شدیدترین رقابتی است که مایکروسافت توانسته است با مک‌بوک‌ها در قیمت، عملکرد و عمر باتری رقابت کند و در حالی که تراشه‌های Snapdragon کوالکام به‌طور کامل از تراشه M3 اپل (با یک CPU هشت هسته‌ای و GPU 10 هسته‌ای) در تک تک معیارهای ما پیشی نمی‌گیرند، اما می‌توانند اینتل و AMD را وادار کنند تا برای رسیدن به رقیب دیگری تلاش کنند – این بار در زمین خودشان.»

من شما را تشویق می‌کنم که معیارهای کامل را بخوانید، اما به طور خلاصه، تراشه جدید Qualcomm Snapdragon X Elite X1E-80-100 (به راحتی M3 تلفظ نمی‌شود، نه؟) در چندین دستگاه که آزمایش شده است، چشمگیر است.

مک‌بوک پرو همچنان مسلط است

طبیعتاً مک‌بوک ایر تنها یک طرف از مجموعه لپ‌تاپ‌های اپل است و مک‌بوک پرو با M2 Max (از سال 2022) یا تراشه‌های M3 Max سال گذشته، همچنان بر همتایان X Elite خود برای عملکرد چند هسته‌ای Cinebench تسلط خواهند داشت و حتی از نظر عملکرد GPU.

The Verge می‌گوید: «GPUهای مجتمع برای بازی، رندر سه‌بعدی یا هر کار سنگین گرافیکی دیگری عالی نیستند و این شامل تمام تراشه‌های Snapdragon X کوالکام می‌شود. (GPUهای مجتمع اپل یک استثنا هستند، به‌ویژه با افزایش مقیاس؛ GPU 40 هسته‌ای عظیم در مک‌بوک پرو M3 Max از AMD، Intel و Qualcomm عبور می‌کند.)»

در جای دیگر، شبیه‌ساز Prism مایکروسافت برای اجرای برنامه‌ها بر روی سخت‌افزار ARM خود، طبق گفته The Verge، کاملاً به سطح Rosetta 2 نرسیده است، در حالی که عمر باتری یک رقابت بسیار نزدیک‌تر است – اما M3 Air همچنان در صدر قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید