اخبار تکنولوژی

آیفون با کمک هوش مصنوعی با صدای شما صحبت می کند

ابزار جدید هوش مصنوعی آیفون
نویسنده : سارا محمدی۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شرکت اپل در حال افزودن یک ابزار جدید هوش مصنوعی به گوشی های آیفون است، این ویژگی جدید آیفون قادر است با صدای شما صحبت کند و تنها 15 دقیقه نیاز دارد تا بتواند صدای شما را تقلید کند. این ابزار که برای کمک به افرادی که دارای شرایط خاص شناختی، گفتاری و بینایی هستند طراحی شده است تا اواخر امسال رونمایی می شود.

قابلیت Personal Voice به اپل افزوده می شود

صدای سنتز شده مناسب افرادی خواهد بود که در معرض خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن خود هستند. این فناوری هوشمندانه تنها به 15 دقیقه زمان نیاز دارد تا یاد بگیرد مانند شما صحبت کند. نحوه کار به این صورت است که کاربر یک سری دستورات را با صدای بلند می خواند تا ویژگی های مورد نیاز تنظیم شوند، سپس با استفاده از قابلیت Live Speech می‌توانید آنچه را که می‌خواهید به زبان بیاورید را تایپ کنید تا نوشته ها با صدای شما تولید شوند.

از Personal Voice می توان در تماس های تلفنی، FaceTime و همچنین مکالمات حضوری استفاده کرد.

به گفته اپل، این ابزار از یادگیری ماشینی روی دستگاه استفاده می کند تا اطلاعات کاربران را خصوصی و امن نگه دارد.

یکی از گروه افرادی که ویژگی جدید اپل به کمک آن ها خواهد آمد مبتلایان به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) که به عنوان بیماری لو گهریگ نیز شناخته می شود، هستند. افراد مبتلا به ALS به تدریج توانایی کنترل حرکات عضلانی، از جمله توانایی صحبت کردن، بلعیدن و تنفس را از دست می دهند.

ویژگی جدید اپل بسیار هیجان انگیز است، این که بتوانید با صدایی که شبیه شماست به افراد مهم زندگی خود بگویید دوستشان دارید، واقعا فوق العاده است و از همه مهمتر اینکه صدای مصنوعی شما در آیفون فقط در 15 دقیقه ساخته می شود.

ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی آیفون احتمالا اواخر سال 2023 به آیفون، آی پد و مک افزوده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید