اخبار تکنولوژی

باشگاه نیوکاسل از کیت ویژه طرفداران ناشنوای خود رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۶ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در یک اقدام نوآورانه، باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد انگلستان «پیراهن‌های صدادار» را معرفی کرده است که به هواداران ناشنوا امکان می‌دهد جو هیجان‌انگیز ورزشگاه سنت جیمز پارک را احساس کنند و به نوعی صدای تشویق تماشاگران دیگر را بشنوند.

این پیراهن‌های ویژه که برای اولین بار در دیدار روز گذشته نیوکاسل مقابل تاتنهام به کار گرفته شدند، از سنسورها و موتورهای منحصربه‌فردی بهره می‌برند که صدا را به یک تجربه لمسی تبدیل می‌کنند. طبق گفته رایان گنز، یکی از بنیانگذاران شرکت Cute Circuit که سازنده این فناوری است، «زمانی که این پیراهن را می‌پوشید، کمی احساس می‌کنید که استادیوم را پوشیده‌اید!»

گنز در ادامه توضیح داد: «ما میکروفون‌هایی را در سراسر ورزشگاه سنت جیمز پارک پنهان کرده‌ایم که بخش‌های مختلف سروصدای جمعیت تماشاگران را ضبط می‌کنند.»

با استفاده از این فناوری پیشرفته، هواداران ناشنوای باشگاه نیوکاسل می‌توانند تجربه منحصربه‌فردی از جو پرهیجان ورزشگاه داشته باشند. ارتعاشات و لرزش‌های تولید شده توسط موتورهای کوچک در پیراهن، صداهای ضبط شده از سوی میکروفون‌ها را به حس لامسه تبدیل می‌کنند و به نوعی صدای تشویق‌ها و شادی تماشاگران را برای آنها ملموس می‌سازند.

این ابتکار باشگاه نیوکاسل یونایتد گامی مهم در جهت ایجاد فرصت‌های برابر و تجربه کامل برای تمامی هواداران است. این نوآوری می‌تواند راه را برای توسعه راهکارهای مشابه در سایر رشته‌های ورزشی و رویدادهای تفریحی نیز هموار کند تا لذت این تجربیات برای همه افراد، صرف‌نظر از معلولیت یا محدودیت‌های آنها، قابل دسترس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

مطالب مرتبط