اخبار تکنولوژی

اپرا در حال توسعه مرورگری با محوریت هوش مصنوعی برای iOS است

نویسنده : دانیال نوروزی۰۸ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

پس از اعلامیه اپل مبنی بر انطباق با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA)، Opera از راه‌اندازی یک مرورگر مجهز به هوش مصنوعی برای iOS خبر داد.

مدت‌هاست که غول‌های فناوری مختلف در انتظار تغییرات اپل برای تطبیق با DMA در اتحادیه اروپا بوده‌اند. اسپاتی‌فای پیش‌تر از برنامه خود برای ارائه قابلیت پرداخت درون‌برنامه‌ای خبر داده بود و حالا امکان اجرای نسخه‌های کامل مرورگرهای Chrome و Firefox روی آیفون فراهم شده است.

اپرا هم در آخر هفته اعلام کرد که می‌خواهد مرورگر اختصاصی مجهز به هوش مصنوعی خود را برای iOS عرضه کند که احتمالا تنها در اتحادیه اروپا کار خواهد کرد. این شرکت می‌گوید مرورگر جدید در ماه‌های آینده معرفی خواهد شد که باتوجه به اجرایی‌شدن DMA از مارس ۲۰۲۴ منطقی به نظر می‌رسد.

یورگن آرنِسِن، معاون بخش موبایل Opera، می‌گوید: «ما به‌عنوان توسعه‌دهنده پیشرو مرورگرهای وب در اروپا، از تغییرات ناشی از DMA که هدف آن تقویت رقابت و ارائه تنوع بیشتر مرورگرها در iOS است، استقبال می‌کنیم. قصد داریم با عرضه Opera One برای iOS که بر محور هوش مصنوعی کار می‌کند، این هدف را محقق کنیم. همچنین از تصمیم اپل برای راه‌اندازی صفحه‌ انتخاب مرورگر در iOS خوشحالیم که انتخاب مرورگر پیش‌فرض را برای کاربران گوشی‌های هوشمند نیز آسان‌تر می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید