اخبار سینما

استفاده از تکنیک جدید ضبط در ساخت موسیقی اوپنهایمر با الهام از شکافتن اتم

کیلین مورفی در فیلم اوپنهایمر
نویسنده : سارا محمدی۰۴ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

موسیقی فیلم اوپنهایمر مانند دیگر آثار لودویگ گورانسون (Ludwig Göransson) همچون Tenet و Black Panther یک شاهکار بی نظیر است که استعداد و خلاقیت او را به خوبی به نمایش گذاشته است. لودویگ گورانسون آهنگساز فیلم اوپنهایمر برای ساخت موسیقی متناسب با فیلم زندگینامه ای پدر بمب اتم از تکنیک های جدیدی استفاده کرده است. او از جلوه های بصری شکافتن اتم ها در فیلم الهام گرفته و با استفاده از یک تکنیک جدید، موسیقی فوق العاده ای ایجاد کرده که باعث شده فضای خاص فیلم تکمیل شود.

گورانسون: برای ساخت موسیقی فیلم از اتم ها الهام گرفتم

موسیقی، یکی از مهمترین مولفه ها در فیلم های کریستوفر نولان است و برای ساخت موسیقی فیلم اوپنهایمر لودویگ گورانسون بهترین گزینه بود. این اولین همکاری نولان و لودویگ گورانسون نیست و آنها قبلا در Tenet در کنار هم قرار گرفته بودند. گورانسون همچنین روی پروژه‌ هایی مانند The Mandalorian، Venom، Black Panther و Creed نیز کار کرده و او برای موسیقی فیلم پلنگ سیاه برنده جایزه اسکار شده است.

آهنگساز اوپنهایمر فاش کرد که برای ساخت موسیقی این فیلم از یک اتم در حال شکافتن الهام گرفته است. او همچنین گفت دیدن چرخش اتم ها در تصاویر بصری فیلم برای او بسیار جذاب و ترسناک و در عین حال الهام بخش بوده و قبلا چیزی شبیه به آن را ندیده بوده است. او گفت با دیدن این تصاویر می دانستم دقیقا چه چیزی می خواهم اما باید از یک روش کاملا جدید برای ضبط موسیقی استفاده می کردم.

“می دانستم که چه چیزی می خواهم اما اینکه چگونه باید این کار را انجام دهم برایم مشخص نبود و این برای من یک چالش بود. ما یک تکنیک ضبط جدید را اجرا کردیم که من فکر نمی کردم از نظر انسانی امکان نواختن آن وجود داشته باشد، اما با این گروه موسیقی باورنکردنی، ما توانستیم همه تغییرات تمپو را در یک برداشت انجام دهیم. بخشی از این تکنیک موسیقی را می‌ توانید در بخشی از فیلم بشنوید که کنت برانا از کیلین مورفی می‌ پرسد: آیا می‌ توانی موسیقی را بشنوی؟”

کیلین مورفی در اوپنهایمر نقش جی رابرت اوپنهایمر، «پدر بمب اتمی» را بازی می کند. علاوه بر مورفی، دیگر بازیگران فیلم اوپنهایمر عبارتند از: رابرت داونی جونیور (انتقام‌جویان: پایان بازی)، امیلی بلانت (یک مکان آرام)، فلورانس پیو (بیوه سیاه)، کنت برانا، مت دیمون (The The Quiet Place)، تونی گلدوین، آلدن ارنریچ، جیسون کلارک و جاش هارتنت.

دیدگاهتان را بنویسید