اخبار بازی

شروع ساخت بازی‌های نینتندو سوییچ 2

نویسنده : دانیال نوروزی۰۳ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طبق یک نظرسنجی، 8 درصد از توسعه‌دهندگان صنعت گیم روی بازی‌های نینتندو سوییچ 2 کار می‌کنند؛ در حالی که 32 درصد گفته‌اند که بیش از هر پلتفرمی، به این کنسول علاقه دارند.

شایعات مدتی است که اصرار دارند، کنسول نسل بعدی نینتندو در نیمه دوم سال 2024 عرضه می‌شود. با توجه به اینکه کنسول سوییچ از ورود به هشتمین سال عرضه خود فاصله زیادی ندارد، به نظر می‌رسد که باور نکردن این شایعات کمی سخت باشد. اگر جانشین سوییچ واقعا چند ماه تا عرضه فاصله داشته باشد، باید فرض کنید که حداقل برخی از توسعه‌دهندگان که به کیت‌های توسعه دسترسی داشتند، ساخت بازی برای این کنسول را آغاز کرده‌اند. حداقل این چیزی است که نظرسنجی GDC به ما نشان می‌دهد.

همانطور که رسانه VGC گزارش داد، نزدیک به 3000 بازی‌ساز از سراسر صنعت در نظرسنجی GDC شرکت کردند. در این نظرسنجی، از آن‌ها درباره فعالیت‌هایشان در سال 2024 پرسیده شد. تقریبا 8 درصد بازیسازان اذعان کردند که در حال توسعه بازی برای نینتندو سوییچ 2 (یا هر نام دیگری که در نهایت نامیده می‌شود) هستند.

البته با توجه به اینکه این کنسول هنوز به طور رسمی معرفی نشده است (یا حتی تایید نشده است)، این احتمال وجود دارد که بازیسازان درگیر با این سخت‌افزار، تحت NDA باشند؛ در نتیجه بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند اشاره مستقیمی به فعالیت‌های خود کنند. فراتر از آن، وقتی از آن‌ها پرسیده شد که در حال حاضر کدام کنسول را جالب‌تر می‌دانند، 32 درصد از توسعه‌دهندگان کنسول بعدی نینتندو، 62 درصد از آن‌ها PC و 41 درصد از بازیسازان کنسول پلی‌استیشن 5 را انتخاب کردند.

سال گذشته، گزارش شد که سوییچ 2 پشت درهای بسته رویداد Gamescom، برای توسعه‌دهندگان منتخب به نمایش گذاشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید