اخبار تکنولوژی

افشای رندر نمونه اولیه آیفون 16

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اخیرا رندرهایی از آیفون ۱۶ منتشر شده که احتمال تغییراتی در طراحی دوربین آن را نشان می‌دهد.

یکی از طراحی‌ها مشابه آیفون ۱۲ با چیدمان عمودی دوربین است، درحالی‌که دیگری یادآور آیفون X با ماژول کپسول‌مانند است.

گزارش‌ها حاکی است آیفون ۱۶ با دو طرح برآمدگی دوربین مورد آزمایش قرار دارد و یکی شبیه برجستگی فعلی و دیگری شبیه آیفون ۷ پلاس با ماژولی عمودی شکل است. محل قرارگیری فلش برای هر دو طرح یکسان است که نشان‌دهنده عدم تغییر وضعیت آن است.

رندرهای آیفون ۱۶ شامل رنگ‌های متفاوت است که نمونه زرد دارای دکمه اکشن، دکمه صدای یکپارچه و ماژول دوربین سبک آیفون X است. نمونه صورتی دارای دکمه اکشن و دکمه‌های مجزای صدا می‌باشد. نمونه مشکی دارای دکمه بزرگ‌تر اکشن و دکمه جدید خازنی در پایین است.

دکمه صدای یکپارچه بخشی از پروژه کنسل شده Bongo بوده که برای عرضه در آیفون ۱۵ پرو درنظر گرفته شده بود. اما به دلیل مشکلات فنی لغو شد.

برخی از نمونه‌ها دارای دکمه اکشن بسیار بزرگ‌تری هستند که به عنوان بخشی از پروژه Atlas برای تغییر دکمه از مکانیکی به خازنی طراحی شده‌اند. همچنین اپل در حال آزمایش دکمه جدیدی در سمت راست آیفون ۱۶ است با نام پروژه Nova که احتمالاً این دکمه با نام کپچر در عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طراحی جلویی دستگاه بدون تغییر مانده و از داینامیک‌آیلند استفاده می‌کند. احتمالاً صفحه‌نمایش مدل پایه مشابه نسل قبلی خواهد بود و درگاه USB-C در پایین دستگاه وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید