اخبار تکنولوژی

دولت روسیه استفاده از آیفون را برای مقامات ممنوع کرد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۶ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

خبرگزاری فایننشیال تایمز گزارش داد، کارمندان وزارت بازرگانی روسیه از تاریخ 17 جولای 2023 حق استفاده از گوشی‌های آیفون را نخواهند داشت.

این اولین وزارتخانه‌ای است که از این دستور پیروی می‌کند که هدف از آن محدود کردن جمع آوری اطلاعات اپل در روسیه است.علاوه بر آن شرکت نفتی دولتی روستک نیز از این دستور پیروی می‌کند. این دستور برای مقامات دولتی و مدیران بالا ارسال شده و جزئیات بیشتری درباره آن اعلام نشده است.

کرملین در ماه مارس 2023 میلادی گفته بود مقامات دولتی نباید از محصولات اپل استفاده کنند زیرا در معرض خطر هک شدن قرار دارند. پس از آن در ماه ژوئن که یک شرکت امنیت سایبری گفته بود آیفون‌های با iOS قدیمی آسیب‌پذیر هستند، دولت روسیه اپل را به همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا متهم کرد؛ البته اپل تمام این ادعاها را رد کرد.

مقامات روسیه از آیفون به عنوان ابزاری پتانسیل برای شنود آمریکا یاد می کنند و اگرچه اپل اتهامات دولت روسیه مبنی بر همکاری با آمریکا را رد کرده است اما این ممنوعیت مقامات دولتی روسیه از استفاده از آیفون تاثیر چندانی بر مشتریان عادی نخواهد گذاشت.

اپل پس از حمله روسیه به اوکراین فعالیت‌هایش در روسیه را متوقف کرد اما محصولات آن از طریق کشورهای دیگر وارد روسیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید