اخبار سینما

اسم و عکس شخصیت های کارتون شرک؛ 50 کاراکتر محبوب

شخصیت های کارتون شرک
نویسنده : سارا محمدی۰۹ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

یکی از نوستالژیک ترین کارتون هایی که خیلی از ما از دیدن آن لذت بردیم کارتون شرک است. غول سبز دوست داشتنی، پرنسس فیونا و البته خر معروف شرک همگی برای ما یادآور خاطرات خوب هستند. فرنچایز شرک بدون شک یکی از بهترین فیلم های انیمیشن است که تا به حال به نمایش گذاشته شده است.

کارتون شرک مملو از احساسات ملموس و کمدی های بی نظیر است، اما این شخصیت های پویای داستان هستند که زیبایی داستان را به مخاطب منتقل می کنند. شخصیت های کارتون شرک نه تنها بر اساس ظاهر بلکه بر اساس رفتار، حس شوخ طبعی و میزان هوش و انگیزه شان متمایز می شوند. پس جای تعجب نیست که این شخصیت های رنگارنگ به جذاب تر و جالب تر شدن مجموعه کمک می کنند. با توجه به آنچه گفته شد، همراه مگ تک باشید تا با 50 شخصیت جذاب فرنچایز شرک آشنا شوید.

شخصیت های انیمیشن شرک

اولین قسمت شرک (2001) یکی از انیمیشن های بنده جایزه اسکار است. تاکنون 4 قسمت از فرنچایز شرک ساخته و پخش شده است: شرک (2001)، شرک 2 (2004)، شرک 3 (2007) و شرک برای همیشه (2010). قرار است قسمت پنجم شرک نیز ساخته شود. شخصیت های کارتون شرک همراه با عکس در ادامه معرفی شده اند.

1. شرک (Shrek)

شخصیت های کارتون شرک: شرک

بدون شک شرک اصلی ترین شخصیت این فرنچایز است. برای افرادی که به تازگی با این مجموعه آشنا شده اند، این فیلم ها در مورد شرک است و او نقش اصلی را بر عهده دارد. یک شخصیت فوق العاده خوش طرح و شوخ طبع که طی سال ها الهام بخش میم ها بسیاری بوده است.

برخی از این میم ها در پلتفرم های شبکه های اجتماعی به یک پدیده تبدیل شده اند. شرک هرازچندگاهی بد اخلاق می شود، اما قلبی مهربان و احساساتی دارد. همین نقطه تمایز اوست و باعث می شود تا مخاطبان با او ارتباط برقرار کنند.

2. خر (Donkey)

شخصیت های کارتون شرک: خر شرک

در حالی که شرک شخصیت اصلی مجموعه است، هیچ یک از شخصیت های داستان به اندازه شخصیت خر سرگرم کننده و بامزه نیستند. بدون شک، او یک شخصیت مکمل است که به خوبی توسط سازندگان برای تاثیرگذاری بیشتر طراحی شده است. نقش او آنقدر خوب است که در بیشتر یک صحنه نمایش را از آن خود می کند.

باید از ادی مورفی به خاطر نقش آفرینی جذاب و بی نظیرش نیز یادی کنیم. دیالوگ های بی نظیر و نحوه ارائه آن ها موجب می شوند تا لحظات شیرینی به وجود آیند. اگرچه او به راحتی می ترسد، اما به اندازه کافی جسور و کاریزماتیک است که حضورش در دنیای پیچیده و در عین حال جذاب شرک احساس شود.

3. پرنسس فیونا (Princess Fiona)

شخصیت های کارتون شرک: پرنسس فیونا

پرنسس فیونا یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های فرنچایز شرک است. خاص ترین نکته در مورد این شخصیت این است که بیشتر دیالوگ های او انعکاس مستقیمی از شخصیت باشکوهش هستند. خط داستانی نه تنها هر دو نسخه از زندگی او را با هم ترکیب می کند، بلکه باعث می شود تا مخاطب به خوبی با او ارتباط برقرار کند.

بنابراین، به جرات می توان گفت که او کاری می کند که همه ما باور کنیم زیبایی واقعی در قلب ما نهفته است و هر چیزی که جذاب است، لزوما زیبا نیست. هرچند پرنسس فیونا شخصیت عمیقی دارد، اما در عین حال سرگرم کننده است. او زمانی که می خواهد مهربان می شود، اما در صورت نیاز و بسته به شرایط سختگیر نیز است.

علاوه بر ویژگی های گفته شده، طنز فوق العاده ای دارد.

4. جینجربرد من (The Gingerbread Man)

شخصیت های کارتون شرک: جینجربرد من

جینجربرد من یکی از شخصیت های مکمل است که از همان اولین باری که بر روی پرده نمایش ظاهر شد، برای مخاطبان جذاب به نظر آمد. او بسیار مطمئن است و هرگز از اظهارنظر خود ترسی ندارد؛ ویژگی که او را بسیار خاص و جذاب می کند.

با توجه به این اوصاف، اگرچه جینجربرد من در طول مجموعه این فرنچایز با چالش های زیادی روبرو می شود، اما هرگز اعتماد به نفسش را از دست نمی دهد. همه ما این حقیقت را می دانیم که افراد با اعتماد به نفس بسیار سرگرم کننده هستند.

5. گربه چکمه پوش (Puss In Boots)

شخصیت های کارتون شرک: گربه چکمه پوش

یکی از شگفت انگیزترین و محبوب ترین شخصیت هایی که برای فرنچایز شرک طراحی شده است، بدون شک گربه چکمه پوش است. یک شخصیت داستانی کلاسیک به معنای واقعی کلمه؛ گربه چکمه پوش می تواند بسته به نیاز مستقل، قابل اعتماد و دوست داشتنی باشد.

او اعتقاد راسخ دارد و کاریزماتیک است و قبل از رویارویی با دشمنانش، دچار شک و تردید نمی شود. اعتماد به نفس او تنها توسط مهارت های مبارزه با شمشیر تیز او کمک می کند. چیزی که تماشای مجموعه را هیجان انگیزتر کرد. همچنین جالب توجه است که تلاش های عشوه گرانه او با پرنسس فیونا بسیار خنده دار و شیرین بود.

6. مادرخوانده پری (The Fairy Godmother)

شخصیت های کارتون شرک: مادرخوانده پری

شرک یکی از معدود فرنچایزهای فیلم انیمیشن است که مجموعه ای سرگرم کننده از شخصیت های شرور دارد. مادرخوانده پری، که انتظار می رود بر اساس نامش عادلانه رفتار کند، تغییری دراماتیک را از سوی سازندگان شرکت تجربه می کند.

به جای این که دوست داشتنی و یاری رسان باشد، او به شدت غیرقابل اعتماد است. با این وجود، این ویژگی ها به او جذابیت می بخشند. این واقعیت که این شخصیت کاملا خلاف انتظارات ظاهر می شود، او را برای مخاطبان خاص تر جلوه می دهد.

7. پرنس چارمینگ (Prince Charming)

شخصیت های کارتون شرک: پرنس چارمینگ

پرنس چارمینگ یکی از شخصیت های شرور فیلم های فرنچایز شرک است که وارد داستان می شود. جذابیت، رفتار گستاخانه و حس شوخ طبعی باعث می شوند که بر روی صفحه نمایش تماشایی به نظر آید. اگرچه او در مورد هوش، خطر و شوالیه بودن بلوف می زند، اما در واقعیت یک نمونه کامل از یک پسر لوس و بچه ننه است.

این به نوبه خود پیچ و تاپ داستانی را به این شخصیت می بخشد. او ممکن است یک سرباز آموزش دیده نباشد، اما اغلب در مورد نظرات خود ثابت قدم است و تمام تلاش خود را می کند تا نظرات خود را به اثبات برساند.

علاوه بر این، او عشوه گری را دوست دارد و خود را برای چنین موقعیت هایی آماده می کند.

8. لرد فارکواد (Lord Farquaad)

شخصیت های کارتون شرک: لرد فارکواد

اگرچه از لحاظ فنی لرد فارکواد یک مجرم خطاکار است، اما در میان بهترین شخصیت های مجموعه فیلم های شرک قرار دارد. این شخصیت متکبر به خوبی طراحی شده است و خلق و خوی پرتنش او لحظات شیرین زیادی را برای مخاطبان به وجود می آورد.

علاوه بر این، شیطنت های اغراق آمیز او را نمی توان نادیده گرفت. با توجه به آنچه گفته شد، لرد فارکواد بیش از حد قد بلند یا ترسناک نیست، اما نگرش او ظاهر نه چندان ترسناکش را جبران می کند.

9. پادشاه هارولد (King Harold)

شخصیت های کارتون شرک: پادشاه هارولد

پادشاه هارولد یکی از قطبی ترین شخصیت های مجموعه فیلم های شرک است. این قطبیت را وقتی متوجه می شوید که او به راحتی با شرک کنار می آید، هرچند در ابتدا تمام تلاش خود را برای از بین بردن او انجام داده است.

ناگفته نماند که طراحی شخصیت او در میان طرفداران فرنچایز ضد و نقیض است، به خصوص بعد از این که جنبه نرم تر شخصیت خود را نشان می دهد. اگرچه او خشن و غیرقابل تحمل به نظر می آید، اما گاهی اوقات با اعمال محبت آمیز دل مخاطب را به دست می آورد.

بیش از هر چیز دیگری، پادشاه هارولد دوست داشتنی است و می توان با او ارتباط برقرار کرد.او فقط امیدوار است بهترین اتفاقات برای دخترش رخ دهند. او مانند بسیاری از ما قادر به ابراز احساسات خود نیست، اما همیشه آماده است همه کار انجام دهد تا دختر محبوبش از زندگی خود راضی و خوشحال باشد.

10. پینوکیو (Pinocchio)

شخصیت های کارتون شرک: پینوکیو

جای تعجب نیست که پینوکیو یکی از شخصیت هایی است که برای مدت ها محبوب همه بوده است. مفهوم اصلی خلق این شخصیت این بود که او را مضطرب و پریشان نشان دهند. اضطراب باعث می شود که او زیاد حرف بزند و در نتیجه همانطور که همه ما می دانیم بینی اش دراز می شود.

با این وجود، نکته جالب این است که اگر بتواند برای مدت زمان طولانی ارتباط برقرار کند کمتر دروغ می گوید. این نه تنها یک روش بسیار خارق العاده برای متمایز کردن این شخصیت است، بلکه بسیار خنده دار و دوست داشتنی است.

11. دراگون (Dragon)

شخصیت های کارتون شرک: دراگون

آیا برای برقراری ارتباط با سایر گونه های روی کره زمین به درک زبان و گویش آن ها نیاز داریم؟ خوب، شاید در دنیای شرک نه. با دراگون آشنا شوید؛ کسی که به هیچ زبانی صحبت نمی کند، اما خیلی راحت منظور انسان ها را متوجه می شود.

 اگرچه این ممکن است اطلاعات زیادی در مورد توانایی او در درک دیگران به شما بگوید، اما او به احتمال زیاد تنها شخصیت دوزبانه در این فرنچایز است.

اگرچه مطمئن نیستیم که دراگون خود را آرایش می کند یا نه، اما این حقیقت وجود دارد که در فیلم اول او ناجی نهایی است.

12. آینه جادویی (Magic Mirror)

شخصیت های کارتون شرک: آینه جادویی

یکی از مرموزترین شخصیت های موجود در این فرنچایز، آینه جادویی است که به جز خودش به هیچ کس خدمت نمی کند. او برای هیچ کس وقت ندارد، اما به احتمال زیاد به این دلیل است که هیچ کس نمی تواند او را به اندازه خودش درک کند.

از آنجایی که آینه جادویی متوجه می شود در معرض خطر دائمی است، از مهارت های خود به بهترین شکل ممکن برای حفظ امنیت خود استفاده می کند. نمی توان از اعتقادی که او برای عروس های احتمالی برای لرد فارکواد خودشیفته به نمایش می گذارد، قدردانی نکرد.

13. پادشاه آرتور پن دراگون (King Arthur Pendragon)

شخصیت های کارتون شرک: پادشاه آرتور پن دراگون

صداپیشگی پادشاه آرتور پن دراگون را در فیلم انیمیشن جاستین تیمبرلیک و در بازی ویدئویی جیمز آرنولد تایلور برعهده دارند. او پسر عموی پرنسس فیونا است که در نتیجه پسر عموی شخصیت اصلی داستان یعنی شرک می شود.

این شخصیت که تا حدودی بر اساس پادشاه آرتور طراحی شده است، یک شخصیت مکمل است که حضورش در فیلم سوم به چشم می خورد. تبدیل او از فردی که بی رحمانه مورد آزار و اذیت قرار گرفته است به فردی که کاری می کند دیگران توانایی هایش را باور کنند، قابل توجه است.

جای تعجب نیست که داستان سلطنت او جذابیت های خاص خود را دارد.

14. بیگ بد وولف (The Big Bad Wolf)

شخصیت های کارتون شرک: بیگ بد وولف

بیگ بد وولف شخصیتی است که آرون وارنر برای فیلم انیمیشن و جیمز آرنولد تایلور برای بازی ویدئویی صداپیشگی را بر عهده دارد. اگرچه تاحدودی بر اساس شخصیت داستان افسانه ای طراحی شده است، اما تفاوت هایی با آن دارد زیرا در دنیای شرک این گرگ دلسوز است. بیگ بد وولف به ندرت صحبت می کند، اما وقتی یک یا دو کلمه به زبان می آورد بی خطر به نظر می آید.

او اغلب لباس صورتی به تن دارد و نقش کوچکی را در فیلم «شرک برای همیشه» ایفا می کند.

15. سه خوک کوچولو (The Three Little Pigs)

شخصیت های کارتون شرک: سه خوک کوچولو

سه خوک کوچولو دوستان وفادار قهرمان اصلی داستان یعنی شرک هستند. آنها لهجه آلمانی دارند و حضور آن ها در تمام فیلم های شرکت پر رنگ است. هم در کتاب اصلی و هم در فیلم ها، آن ها موجودات افسانه ای هستند که لرد فارکواد حکم تخلیه آن ها را صادر کرده است.

به همین دلیل است که در باتلاق شرک گیر افتاده اند. آن ها خیلی زود به دوستان خوبی برای شرک و پرنسس فیونا تبدیل می شوند و وقتی این زوج برای بازدید از دوردست ها می روند، از خانه آن ها مراقبت می کنند. با این وجود، حضور سه خوک کوچولو در فیلم سوم کم رنگ تر است.

16. سه موش کور (The Three Blind Mice)

شخصیت های کارتون شرک: سه موش کور

سه موش کور همانطور که از نامشان پیداست، سه موش برادر جدانشدنی هستند که همراه با چند موجود دیگر توسط لرد فارکواد به باتلاق شرک تبعید شده اند.

آن ها یک لهجه انگلیسی دارند و با گذشت زمان به دوستان خوبی برای شرک تبدیل می شوند. از آنجایی که در طرح داستانی کور هستند، عینک آفتابی سیاه به چشم می زنند و یک عصا با خود حمل می کنند.

17. Dronkeys

شخصیت های کارتون شرک: Dronkeys

آیا تابحال به ترکیب بین دراگون و خر فکر کرده اید؟ بله، آن ها Dronkeys نامیده می شوند. این موجودات که در شرک 2 معرفی شدند، خنده را بر لب های مخاطبان می آورند و شش فرزند ترکیبی دراگون-خر در فیلم خیلی خیلی دور علاقه خود را به پدرشان نشان می دهند.

Dronkeys، که اسامی آنها Eclair، Bananas، Peanut، Parfait، Coco و Debbie است، در فیلم سوم شرک زمان کمی را به نمایش درمی آیند.

اگرچه خود خر یک شخصیت جذاب است، اما اضافه شدن Dronkeys روابط هیجان انگیزی را به صفحه نمایش می افزاید.

18. فارکل، فرگوس و فلیسیا (Farkle, Fergus, And Felicia)

شخصیت های کارتون شرک: فارکل، فرگوس و فلیسیا

از آنجایی که قبلا زوج محبوب پرنسس فیونا و شرک را معرفی کرده ایم، خط داستانی را ادامه می دهیم و فرزندان آن ها را به شما معرفی می کنیم.

فارکل، فرگوس و فلیسیا سه فرزند دوست داشتنی پرنسس فیونا و شرک هستند. فارکل و فرگوس پسر و فلیسیا دختر است. منظره دوست داشتنی سه قلوهایی که کریسمس را جشن می گیرند، واقعا دیدنی است.

این سه قلو علاوه بر گواه بر عشق بین فیونا و شرک، جذابیت هایی را به فهرست شخصیت های فیلم اضافه می کنند.

19. ملکه لیلیان (Queen Lillian)

ملکه لیلیان

صداپیشگی ملکه لیلیان را جولی اندروز افسانه ای بر عهده دارد. ملکه لیلیان، ملکه بیوه پادشاه هارولد و مادر پرنسس فیونا در فیلم خیلی خیلی دور است. او بعد از مرگ همسرش دچار تغییر می شود.

او در قسمت دوم از فرنچایز شرک به مخاطبان معرفی می شود و شخصیت او از این که دخترش به یک غول تبدیل شده است، شگفت زده می شود. با این وجود، وقتی از خوشحالی و رضایت زندگی زناشویی دخترش مطمئن می شود، شرک را به عنوان عضوی از خانواده می پذیرد.

با این وجود، در قسمت سوم به شخصیتی سرسخت تر تبدیل می شود.

20. دوریس (Doris)

شخصیت های کارتون شرک: دوریس

دوریس که برای اولین بار در شرک 2 ظاهر می شود، برای لحظاتی در شرک 3 و شرک برای همیشه نیز حضور دارد. اگرچه او بر اساس یکی از دو خواهر ناتنی سیندرلا طراحی شده است، اما رفتاری دوستانه با فیونا دارد.

در ابتدا، او یک زن قد بلند و مستقل به تصویر کشیده می شود که دوست دارد مانند الیزابت تایلور خود را آرایش کند. صدای مردانه او حس یک درگ کوئیین را به مخاطب القا می کند.

همانطور که گفته شد، دوریس به یکی از دوستان وفادار شرک در شرک 3 تبدیل می شود. او به پرنس چارمینگ علاقه دارد و او را مجبور می کند تا او را ببوسد.

21. سفید برفی (Snow White)

شخصیت های کارتون شرک: سفید برفی

ایمی پولر صداپیشگی سفیدبرفی را بر عهده دارد و یکی از دوستان پرنسس فیونا به حساب می آید. جالب توجه است که او از استعداد خوانندگی خود استفاده می کند تا سایر موجودات را مجاب کند از دستورات او پیروی کنند. او در میان موجودات افسانه ای قرار دارد که در باتلاق شرک ظاهر می شوند.

سفیدبرفی یک شخصیت مغرور است که در شرک 3 ظاهر می شود و در تابوتی خوابیده است که هفت کوتوله پیرامون آن را گرفته اند.

22. سیندرلا (Cinderella)

شخصیت های کارتون شرک: سیندرلا

امی سداریس صداپیشگی سیندرلا، یکی از پرنسس های دیزنی را در فیلم شرک برعهده دارد. سیندرلا یکی دیگر از شخصیت های افسانه ای است که یکی از دوستان خوب پرنسس فیونا می باشد. او در قسمت 3 شرک، یک جفت دمپایی شیشه ای به پا می کند و در صورت لزوم از آن ها به عنوان سلاح استفاده می کند.

از آنجایی که او کارهای خانه را برای نامادری و خواهرهای ناتنی اش انجام می دهد، عادت کرده است که همه چیز در اطرافش تمیز و مرتب باشد. همچنین، نشان داده شده است که لرد فارکواد سیندرلا را به عنوان یکی از گزینه های همسری در نظر دارد.

سیندرلا در قسمت سوم فرنچایز شرک بیشتر نقش دارد.

23. زیبای خفته (Sleeping Beauty)

شخصیت های کارتون شرک: زیبای خفته

چری اوتری صداپیشگی شخصیت زیبای خفته را بر عهده دارد. او یکی دیگر از شخصیت های دنیای شرک است که بیشتر در قسمت سوم ظاهر می شود. زیبای خفته که دوست پرنسس فیونا است، همانطور که از نامش پیداست کاری به غیر از خوابیدن انجام نمی دهد.

از آنجایی که او اغلب در خواب عمیقی فرو رفته است، مخاطبان چیز زیادی از شخصیت او نمی دانند. با این وجود، بیشتر آن های تشخیص می دهند که زیبای خفته یک شخصیت مهربان و تاحدودی عجیب و غریب دارد.

در شرک 2، او همراه با پرنسس ها دیگر در حال جشن و پایکوبی نشان داده می شود؛ مهمانی که پرنسس فیونا به دلیل ظاهر غم انگیزش نمی تواند در آن شرکت کند.

24. مرلین (Merlin)

مرلین

اریک ایدل صداپیشگی مرلین را برعهده دارد. مرلین یکی از معلم های جادوگری از دبیرستان آرتور است. بعد از کشتی حامل شرک، خر، گربه چکمه پوش و آرتی در شرک 3 به صخره ها برخورد می کند، آن در جزیره ای سرگردان باقی می مانند.

در قسمت سوم، گروه با معلم بازنشسته آرتی به نام مرلین آشنا می شوند. این اتفاق وقتی رخ می دهد که آرتی سعی دارد خود را از شرک جدا کند.

مرلین همچنین به عنوان یکی از موجودات افسانه ای به باتلاق شرک تبعید شده است. او شخصیت عجیب و غریبی دارد که معمولا جادوهایش اشتباه از آب درمی آیند.

25. بروگان (Brogan)

شخصیت های کارتون شرک: بروگان

بروگان یک غول شجاع و فرمانده دوم ارتش غول ها در فیلم شرک برای همیشه است. صداپیشگی بروگان را جان هام بر عهده دارد. صورت نتراشیده، موهای کوتاه و استفاده از بینی برای پخش موسیقی از ویژگی های این شخصیت هستند.

اگرچه او از شرک قدبلندتر و خوش قیافه تر است، اما به همان اندازه دلسوز و وفادار می باشد. بروگان قوی ترین غول است. قدرت او وقتی مشخص می شود که زنجیره های جمجمه وصل شده به او که توسط جادوگران حمل می شوند، را بیرون می کشد.

این کار او باعث می شود جادوگران از جاروهای خود سقوط کنند.

شخصیت های کارتون شرک: کوکی

کریگ رابینسون صداپیشگی شخصیت کوکی را برعهده دارد. کوکی نیز یک غول است که نقش حیاتی را در ارتش غول ها ایفا می کند. او یک سرآشپز است که از غذا به عنوان سلاح در برابر جادوگرها و رامپل استیلت اسکین در فیلم شرک برای همیشه استفاده می کند.

یک غول دوست داشتنی، او از غذای مخصوص خود به نام چیمیچانگا به خوبی مراقبت می کند.

کوکی تنها غولی است که وقتی Pied Piper فلوت می زند از رقصش احساس رضایت می کند. او را می توان به واسطه سیرهایی که به بز خود بسته است شناخت. همچنین، معمولا یک کلاه سرآشپز به سر دارد که ویژگی مشخصه اوست.

27. گرچد (Gretched)

شخصیت های کارتون شرک: گرچد

همه مخاطبان فرنچایز شرک با جین لینچ به خاطر صداپیشگی گرچد آشنا هستند. او یک غول مونث است که در فیلم شرک برای همیشه ظاهر می شود. او یک سرباز قوی است و نقش مهمی را در ارتش غول ها ایفا می کند.

با این وجود، آنچه او را از فیونا متمایز می کند این حقیقت است که بیشتر رفتاری شبیه به غول های مذکر دارد. دلیل آن این است که رویکرد مهربانانه ای نسبت به دیگران ندارد. با وجود اینکه رفتارهای او به کلیشه های مرتبط با غول های مرد پایبند است، اما در راه خود با اراده و قابل اعتماد است.

28. هامپتی الکساندر دامپتی (Humpty Alexander Dumpty)

شخصیت های کارتون شرک: هامپتی الکساندر دامپتی

هامپتی الکساندر دامپتی یک شخصیت جالب است که صداپیشگی زک گالیفیاناکیس برای او تکرارنشدنی است. او و گربه چکمه پوش در بچگی بهترین دوستان هم بودند. با این وجود، وقتی گربه چکمه پوش به یک قهرمان محلی تبدیل می شود، هامپتی به شهرت او حسادت می کند.

او گربه چکمه پوش را متقاعد می کند تا از یک بانک سرقت کند و به این ترتیب او به یک قانون شکن تبدیل می شود. هامپتی الکساندر دامپتی به عنوان استاد فو در «شرک سوپر اسلم» و نیز «گربه چکمه پوش: سه وروجک» نام برده می شود.

29. کیتی سافت پاوز (Kitty Softpaws)

شخصیت های کارتون شرک: کیتی سافت پاوز

کیتی سافت پاوز یک گربه تاکسیدو سیاه رنگ است که صداپیشگی آن را سلما هایک بر عهده دارد. از آنجایی که شخصیتی متفاوت و شیک برای این گربه طراحی شده است، صدای فوق العاده هایک یک حس متمایز را به او می بخشد.

او سینه سفید، پنجه های سفید، ابروهای فوق العاده و چشمانی به رنگ آبی روشن دارد؛ ویژگی هایی که به جذابیت او اضافه می کنند.

کیتی سافت پاوز می تواند یک خنجر را در کمربند قهوه ای خود حمل کند، که به خوبی با چکمه های قهوه ای تیره رنگ او ست می شود. خز او بسیار ضخیم است و او در دزدی مهارت دارد.

با این وجود، وقتی مشخص می شود که با هامپتی برای فریب دادن گربه چکمه پوش هم دست شده است، مخاطبان کاملا شگفت زده می شوند. به هر جهت، در طول ماجراجویی های مختلف او عاشق گربه چکمه پوش می شود و در نهایت او را نجات می دهد.

30. رامپل استیلت اسکین (Rumpelstiltskin)

شخصیت های کارتون شرک: رامپل استیلت اسکین

صداپیشگی رامپل استیلت اسکین را کونراد ورنون در قسمت 3 شرک و والت دوران در سایر رسانه ها بر عهده دارد. او یک مرد کوتاه قد شرور است که یک غاز خانگی به نام فیفی دارد. او اغلب معاملات جادویی انجام می دهد و پیچ و تاپ های مخصوص خود را به آن ها می افزاید.

یک نسخه متفاوت از رامپل استیلت اسکین در شرک 3 به پرنس چارمینگ ملحق می شود. این تلاش او برای اطمینان از این واقعیت است که افراد شرور دیگر با خوشحالی به زندگی خود ادامه می دهند. با این وجود، رامپل استیلت اسکین Donkey’s Christmas Spectacular در قفس زندانی به تصویر کشیده شده است. برای کریسمس نیز زغال سنگ دریافت می کند.

31. جک و جیل (Jack And Jill)

شخصیت های کارتون شرک: جک و جیل

جک و جیل زوجی هستند که صداپیشگی آن ها را بیلی باب تورنتون و امی سداریس برعهده دارند. در گربه چکمه پوش، نشان داده می شود که آن ها لوبیای جادویی داستان جک و لوبیای سحرآمیز را در اختیار دارند.

این لوبیاهای جادویی همان هایی هستند که گربه چکمه پوش، کیتی سافت پاوز و هامپتی دامپتی برای یافتن راه خود به سوی انبار آن ها را می دزدند. در کل فیلمنامه، جک در تلاش است تا جیل را متقاعد کند که بچه دار شوند و خانواده خود را گسترش دهند.

با این وجود، بعد از این که متوجه می شود جیل تمایلی برای این کار ندارد، با خوشحالی از آرزوهای خود دست می کشد.

32. تلونیوس (Thelonious)

شخصیت های کارتون شرک: تلونیوس

تلونیوس یکی دیگر از شخصیت های شرور فهرست ماست. صداپیشگی او را کریستوفر نایت بر عهده دارد. او یکی از سرسپردگان و جلادان لرد فارکواد است که همیشه صورت خود را با یک کلاه می پوشاند. شاید این نشانه ای از مرگبار بودن شخصیت اوست.

علاوه بر این، او بدنی بسیار عضلانی دارد و لباس های تنگ بر تن می کند. او نه تنها کسی است که گینجی را شکنجه می کند و پاهایش را می شکند، بلکه آینه جادویی را تهدید می کند. او به لرد فارکواد پیشنهاد می دهد که آینه جادویی را تکه تکه کند.

در شرک 4D، تلونیوس در حال ربودن فیونا نشان داده می شود تا روح فارکواد او را به قتل برساند و او را ملکه ارواح کند.

33. راپانزل (Rapunzel)

شخصیت های کارتون شرک: راپانزل

راپانزل که یکی از معروفترین شخصیت های کارتونی دختر است، یکی از دوستان قدیمی پرنسس فیونا است. او شخصیت مغرور و متکبری دارد که به نظر می رسد با دیگران به خوبی کنار نمی آید؛ به خصوص با سفیدبرفی.

صداپیشگی راپانزل را مایا رادولف بر عهده دارد و برای اولین بار در طول جشن بیبی شاور فیونا در شرک 3 دیده می شود. با این وجود، او چیزی به غیر عشق برای پرنس چارمینگ در دل ندارد.

این مسئله وقتی روشن تر می شود که پس از حمله ناگهانی او به قلعه، راه خود را به سمت او پیدا می کند. راپانزل حتی دوستانش را فریب می دهد و از نشان دادن عشق خود به پرنس چارمینگ هیچ خجالت نمی کشد.

34. کاپیتان هوک (Captain Hook)

شخصیت های کارتون شرک: کاپیتان هوک

ایوان مک شین در قسمت سوم از شرک، صداپیشگی کاپیتان هوک را برعهده دارد. او در Poison Apple در شرک 2 مشغول خواندن و نواختن پیانو به تصویر کشیده می شود. او جزء اولین افرادی است که وقتی آرتی تلاش می کند افراد شرور را متقاعد کند اسلحه های خود را کنار بگذارند، اسلحه خود را کنار می گذارد. همچنین، او در شرک 3 برای پرنس چارمینگ کار می کند.

کاپیتان هوک به گیاه نرگس زرد علاقه شدید دارد و آن ها را پرورش می دهد. اگرچه او در فیلم شرک برای همیشه حضور ندارد، اما صدایش به راحتی در موسیقی متن فیلم قابل شناسایی است.

35. سیکلوپ (Cyclops)

شخصیت های کارتون شرک: سیکلوپ

سیکلوپ که صداپیشگی او را مارک والی برعهده دارد، در قسمت دوم از فرنچایز شرک در Poison Apple قرار دارد. او در شرک سوپر اسلم نیز حضور دارد و اسلم او «چشم در آسمان» نام دارد. در فیلم سوم شرک، سیکلوپ را می توان روی یک برانکو باکینگ در Poison Apple Bar در حالی که پرنس چارمینگ راهش را پیدا می‌کند، دید.

اگرچه سیکلوپ یکی از شخصیت های شروری است که به پرنس چارمینگ کمک می کند تا Far Far Away را تصاحب کند، اما قلبا یک مرد خانواده است. او یک دختر کوچک بامزه دارد که تنها یک چشم دارد. با وجود تمام اوصاف، او نمی خواهد یک ظالم باشد.

او از کارهای شیطانی خسته شده است و بعد از این که شرک را به سختی می زند، از او عذرخواهی می کند.

36. میبل خواهر ناتنی زشت (Mabel The Ugly Stepsister)

شخصیت های کارتون شرک: میبل خواهر ناتنی زشت

میبل خواهر دوریس و خواهر ناتنی سیندرلا است. رجیس فیلبین صداپیشگی او را بر عهده دارد. اولین حضور او در قسمت سوم فیلم شرک است، که در آن به پرنس چارمینگ برای تصاحب Far Far Away کمک می کند.

مانند دوریس، او نیز به پرنس چارمینگ علاقمند است. او به عنوان متصدی بار جایگزین دوریس شده است و به وضوح نشان می دهد که حضور دوریس را در بار تحمل نمی کند. همچنین، بیشتر لباس های سبز رنگ به تن دارد.

37. کوتوله های شیطانی (The Evil Gnomes)

شخصیت های کارتون شرک: کوتوله های شیطانی

کوتوله های شیطانی، کوتوله هایی هستند که صرفا به خاطر ظاهرشان شناخته می شوند. آن ها نه تنها لباس های تیره به تن می کنند، بلکه ریش مشکی نیز دارند. آن ها حضور کوتاهی در قسمت دوم شرک دارند، اما در قسمت سوم نقش آن ها پر رنگ تر می شود.

در قسمت 3 شرک، کوتوله های شیطانی به پرنس چارمینگ کمک می کنند. آن ها شخصیت های خیلی بدی نیستند، اما نمی توان این حقیقت را نادیده گرفت که آن ها خود را در میان انبوهی از شخصیت های مهم حفظ می کنند.

38. درختان شیطانی (The Evil Trees)

شخصیت های کارتون شرک: درختان شیطانی

در حالی که تعداد زیادی از شخصیت های شرور را در فهرست خود معرفی کردیم، نباید درختان شیطانی را به عنوان بخشی از آن ها فراموش کنیم. درختان شیطانی گروهی از درختان جادوگر هستند که حضور کوتاهی در قسمت دوم شرک دارند.

با این وجود، مانند سایر شخصیت های این فهرست در قسمت 3 شرکت حضور پر رنگ تری را تجربه می کنند. در شرک 2 صحنه سرگرم کننده ای وجود دارد که در آن دو درخت شیطانی با یکدیگر کشتی شاخه می گیرند.

دو درخت شیطانی در قسمت 3 توسط اندرو برچ و کریستوفر نایت نقش آفرینی شده اند. مانند بسیاری از شخصیت های شرور دیگر داستان، آن ها نیز به پرنس چارمینگ برای تصاحب Far Far Away کمک می کنند.

39. ملکه شیطانی (The Evil Queen)

ملکه شیطانی

ملکه شیطانی نیز یکی دیگر از شخصیت هایی است که تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا به پرنس چارمینگ در تصاحب Far Far Away کمک کند. سوزان بلیکسلی صداپیشگی او را بر عهده دارد و حضور او در قسمت سوم شرک به چشم می خورد.

در یک سکانس از فیلم، پرنس چارمینگ او را جادوگر شرور می نامد. همچنین، صحنه ای وجود دارد که سعی می کند ملکه لیلیان را به قتل برساند. با این وجود، بعد از این که آرتی از آن ها می خواهد کارهای شیطانی خود را رها کنند و به دنبال انجام کارهای بهتر باشند، ملکه شیطانی اعتراف می کند که مدت های طولانی قصد افتتاح یک اسپا در فرانسه را داشته است.

40. سوارکار بی سر (Headless Horseman)

شخصیت های کارتون شرک: سوارکار بی سر

سوارکار بی سر همانطور که از نامش پیداست، بدون سر است اما به اندازه ای سرگرم کننده است که در این فهرست ما قرار می گیرد. هرچند حضور بسیار کم رنگی دارد. کونراد ورنون به خوبی صداپیشگی این شخصیت را بر عهده داشته است و حضور ویژه ای در قسمت دوم فرنچایز شرک دارد.

با این اوصاف، او در قسمت سوم نیز حضور دارد و در کمک به پرنس چارمینگ برای تهاجم دیده می شود. به نظر می رسد که او دوست خوبی برای کاپیتان هوک است و اقرار می کند که همیشه به نواختن فلوت علاقه داشته است.

با این وجود، با توجه به این که سر ندارد، چگونه می تواند از پس این کار برآید؟

41. مسیو رابین هود (Monsieur Robin Hood)

مسیو رابین هود

مسیو رابین هود که صداپیشگی او را به خوبی وینسنت کاسل بر عهده داشته است، یک نسخه فرانسوی از رابین هود است که حضور او به درستی در فیلم اول شرک احساس می شود. در ابتدا، او فکر می کند که شرک پرنسس فیونا را ربوده است. این دقیقا زمانی است که او همراه با یارانش به کمک یک موسیقی خود را معرفی می کنند و تصمیم دارند پرنسس فیونا را از دست شرک نجات دهند.

با این وجود، پرنسس فیونا کسی نیست که تحت تاثیر این رفتارهای رابین هود قرار گیرد. برای او آهنگ فوق العاده آزاردهنده است، از این رو رابین هود و کل یارانش را به زمین میخکوب می کند.

این همان چیزی است که شرک را واقعا تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، رابین هود و گروهش هیچ نیت بدی نسبت به شرک ندارند. این موضوع با شرکت آن ها در مراسم عروسی فیونا و شرک نشان داده می شود.

42. سر لنسلوت (Sir Lancelot)

شخصیت های کارتون شرک: سر لنسلوت

جان کرازینسکی بازیگر صداپیشگی سر لنسلوت را بر عهده دارد. او یکی از همکلاسی های آرتور در دبیرستان بوده است. اگرچه ظاهر خوبی دارد و به طرز قابل توجهی خوش قیافه است، اما به طرز باورنکردنی خودشیفته است.

او عاشق ورزش است. او طرفداران بسیار زیادی دارد و به خوبی می داند چگونه از محبوبیت خود نهایت بهره را ببرد. در اغلب موارد، سر لنسلوت به عنوان یک قلدر شناخته می شود. جای تعجب نیست که تلاش می کند برتری خود را بر دیگران ابراز کند.

43. جادوگران (Witches)

شخصیت های کارتون شرک: جادوگران

قسمت سوم از فرنچایز شرک، جادوگران را به عنوان حامیان اصلی در بار Poison Apple به تصویر می کشد. این تقریبا همزمان با وقتی است که پرنس چارمینگ گروهی از افراد شرور را برای تصاحب Far Far Away گرد هم می آورد.

به جادوگران مسئولیت داده می شود تا حملات هوایی را انجام دهند و درختان شیطانی را از آسمان بر سر شهروندان معمولی بیاندازند. برخی از این جادوگران دستیاران رامپل استیلت اسکین در فیلم شرک برای همیشه هستند. آن ها کت ها مشکی به تن دارند و صورتشان را سبز رنگ کرده اند.

آن ها را سوار بر جاروهای جادویی می بینید. با این وجود، آب آن ها را می کشد.

44. پاید پایپر (The Pied Piper)

شخصیت های کارتون شرک: پاید پایپر

پاید پایپر شخصیتی است که حضور بسیار کوتاهی در قسمت اول فرنچایز شرک دارد. او با فلوت مسحورکننده خود چندین موش را در باتلاق شرک جمع می کند. او همچنین توسط رامپل استیلت اسکین استخدام می شود تا در فیلم شرک برای همیشه غول ها را رقص کنان گرد هم آورد.

او با قرار دادن هدف بر روی فلوت خود،‌ گونه ها و اشیا مختلف را به کنترل خود در می آورد. همچنین، او به ندرت رد حال صحبت کردن دیده می شود. بنابراین، بخش برقراری ارتباط را ازطریق فلوت زدن انجام می دهد.

45. شوالیه سیاه (The Black Knight)

شخصیت های کارتون شرک: شوالیه سیاه

شوالیه سیاه شخصیتی است که چرت و پرت می گوید و روش های مقابله خاص خود را دارد. او یکی دیگر از شخصیت های مرموز فرنچایز شرک است که مکس کوچ صداپیشگی آن را بر عهده دارد. او اغلب با زره سیاه و شنل قرمز رنگ در شرک سوپر اسلم دیده می شود.

او به عنوان یکی از شخصیت های استاندارد در مجموعه حضور دارد و اسلم او به درستی «کوبش لرزه ای» نامیده می شود. با توجه به آنچه گفته شد، قسمت سوم فرنچایز نشان می دهد که برخی از شوالیه های سیاه به پرنس چارمینگ کمک می کنند تا برنامه خود برای کشتن شرک را عملی کند.

46. مافین من (The Muffin Man)

مافین من

مافین من نانوایی است که در Far Far Away زندگی می کند. کونراد ورنون صداپیشگی او را بر عهده دارد. در اولین فیلم از این فرنچایز وقتی معرفی می شود که گینجی و لرد فارکواد در مورد او با هم صحبت می کنند. مافین مرد برای اولین بار در شرک 2 در تصویر ظاهر می شود و گینجی او را متقاعد می کند تا یک مرد زنجبیلی بزرگ به نام مونگو را بپزد.

در شرک سوم مشخص می شود که او نقش پدر را برای گینجی ایفا می کند و همچنین به عنوان یک نانوا در جشنی در فیلم شرک برای همیشه ظاهر می شود.

47. فیفی (Fifi)

شخصیت های کارتون شرک: فیفی

رامپل استیلت اسکین یک غاز خانگی بسیار بزرگ به نام فیفی دارد. با این وجود، فیفی تنها یک حیوان اهلی برای صاحبش نیست، او وظیفه نگهبانی و همچنین کشیدن کالسکه او را بر عهده دارد. او در صحنه ای در حال حمله به شرک و خر به تصویر کشیده شده است.

با این وجود، وقتی فیونا در تیتراژ پایانی نت های بالا را می خواند، فیفی به همراه مرغ آبی منفجر می شوند.

48. فرنچر (Furniture)

شخصیت های کارتون شرک: فرنچر

اگرچه این شخصیت بسیار گیج کننده به نظر می آید، اما برای اولین بار در اتاق خواب فیونا ظاهر می شود. این شخصیت در قسمت دوم فیلم شرک نیز حضور دارد. مادرخوانده پری به او زندگی بخشیده است تا راحتی بیشتری برای پرنسس فیونا فراهم کند.

با این وجود، فرنچر و مادرخوانده پری متوجه می شوند که فیونا دیگر به راحتی نیاز ندارد و با غولی به نام شرک ازدواج کرده است. فرنچر به نوعی در فیلم شرک 3 نیز بازمی گردد، اما دیگر یک شخصیت زنده نیست.

49. سوزی (Suzy)

شخصیت های کارتون شرک: سوزی

سوزان فیتزر صداپیشگی سوزی را برعهده دارد و او یک شیرینی زنجبیلی است. او قبلا عشق گینجی بوده است که برای چند لحظه در داستان فلش بک گینجی در قسمت سوم از این فرنچایز، شرک در کریسمس، به تصویر کشیده می شود.

در قسمت سوم شرک، او را در حال بوسیدن گینجی در یک سینما ماشین رو مشاهده می کنید. او همچنین به یاد می آورد که چگونه یک شب خوب کریسمس را با او در «شرک در کریسمس» گذرانده است. متاسفانه، سوزی توسط بابانوئل بلعیده می شود و به همین دلیل است که گینجی تا این اندازه از بابانوئل وحشت دارد.

50. شوگر (Sugar)

کریستین شال صداپیشگی شوگر را بر عهده دارد و یکی دیگر از عشاق گینجی به حساب می آید. او در برنامه ویژه تلویزیونی Scared Shrekless حضور دارد. او پس از اینکه به مافین من توضیح داد که دوست دختر قبلی اش او را به خاطر خودخواهی بیش از حد و اهمیت دادن به نیازهایش ترک کرده است، دوست دختر جدید گینجی می شود.

با شنیدن این حرف ها، مافین من یک دوست دختر جدید برای گینجی درست می کند. با این وجود، از آنجایی که گینجی می خواهد دوست دخترش بسیار شیرین باشد، مقدار زیادی شکر به خمیر شیرینی زنجبیلی اضافه می کند. وقتی شوگر زنده می شود، خوشحالی گینجی هیچ حد و مرزی ندارد. نیازی به گفتن نیست که دوست دختر جدیدش به مرور زمان بسیار به او وابسته می شود.

همچنین بخوانید: انیمیشن Shrek 5 ساخته می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید