اخبار تکنولوژی

لپ‌تاپ‌های اسنپ‌دراگون X الیت با ویندوز جدید در اواسط ۲۰۲۴

نویسنده : دانیال نوروزی۱۸ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کوالکام به تازگی جزئیات بیشتری از پردازنده‌های اسنپ‌دراگون X الیت که با ویندوز منطبق هستند را منتشر کرده و وعده داده که اواسط ۲۰۲۴ شاهد لپ‌تاپ‌های مجهز به این پردازنده خواهیم بود.

کوالکام در اکتبر ۲۰۲۳ از اسنپ‌دراگون X الیت، جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار خود برای کامپیوترهای شخصی با ویندوز، رونمایی کرد. در آن زمان، کوالکام اعلام کرد که تولیدکنندگان محصولات مجهز به این تراشه را در اواسط ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهند کرد. اکنون، این شرکت با تکرار این بازه‌ی زمانی برای راه‌اندازی کامپیوترهای شخصی مجهز به اسنپ‌دراگون X الیت، جزئیات جالبی در مورد نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت نیز فاش کرد.

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در نشست سهام‌داران گفت که محصولات مجهز به اسنپ‌دراگون X الیت در اواسط ۲۰۲۴ و درست سر موقع بازگشت به مدرسه به بازار عرضه خواهند شد. او همچنین گفت که راه‌اندازی این محصولات با انتشار نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت مرتبط است و این نسخه از ویندوز قابلیت‌های هوش مصنوعی زیادی خواهد داشت.

در حال حاضر، اطلاعاتی در مورد نام نسخه‌ی بعدی ویندوز در دسترس نیست. برخی معتقدند که مایکروسافت با توجه به ویژگی‌های هوش مصنوعی فراوان در آن، همچنان نام آن را ویندوز ۱۱ نگه می‌دارد، اما با پسوند AI. با این حال، عده‌ای دیگر احتمال می‌دهند که مایکروسافت نام آن را به ویندوز ۱۲ تغییر دهد. به هر حال، نسخه‌ی بعدی ویندوز در حدود ژوئن ۲۰۲۴ عرضه می‌شود و در کنار آن شاهد کامپیوترهای شخصی مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون X الیت خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید