اخبار تکنولوژی

کوالکام در حال توسعه تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس است

نویسنده : دانیال نوروزی۱۳ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طبق گزارش‌های جدید، به نظر می‌رسد کمپانی کوالکام در حال گسترش خط تولید تراشه‌های اسنپدراگون ایکس پلاس خود است. این تراشه جدید با اسم رمز «پوروا» و شماره مدل X1P-39-100 شناخته می‌شود.

تاکنون، کوالکام تنها از یک مدل ایکس پلاس به طور رسمی رونمایی کرده است: X1P-64-100. در مقام مقایسه، سری اسنپدراگون ایکس الیت شامل سه تراشه جدید با معماری هسته مشابه اما سرعت کلاک پردازنده مرکزی و عملکرد گرافیکی تئوری متفاوت است.

علاوه بر این، پیش‌تر گزارش‌هایی در مورد یک تراشه ایکس پلاس دیگر با نام X1P-42-100 منتشر شده بود که نسخه‌ای ضعیف‌تر از X1P-64-100 به شمار می‌رود. اکنون، رولاند کواندت، افشاگر قابل اعتماد دنیای فناوری، از وجود نسخه‌ای حتی ضعیف‌تر با نام X1P-39-100 خبر داده است. بنابراین، این گزارش حاکی از آن است که خط تولید ایکس پلاس نیز مشابه سری اسنپدراگون ایکس الیت، شامل سه تراشه خواهد شد.

جزئیات مربوط به X1P-39-100 همچنان محدود است، اما کواندت حدس می‌زند که احتمالا همانند پیکربندی شایعه‌شده برای X1P-42-100، دارای هشت هسته پردازنده مرکزی باشد. هنوز مشخص نیست که آیا این تراشه از همان هسته‌های قدرتمند اوریون موجود در X1P-42-100 بهره خواهد برد یا خیر.

سری اسنپدراگون ایکس پلاس کوالکام برای دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز روی آرم طراحی شده و معماری خاصی را برای این پلتفرم ارائه می‌دهد. اضافه شدن احتمالی X1P-39-100 نشان می‌دهد که کوالکام شاید در حال گسترش محصولات خود برای پاسخگویی به نیازهای عملکردی و نقاط قیمتی متنوع‌تر در این بازار خاص است.

دیدگاهتان را بنویسید