اخبار تکنولوژی

توقف تولید تراشه‌های اپل پس از زمین‌لرزه تایوان

تراشه ۲ نانومتری پیشرفته آیفون ۱۷
نویسنده : دانیال نوروزی۱۶ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

زمین‌لرزه مرگباری که روز چهارشنبه تایوان را لرزاند، شرکت (TSMC) یا «تولیدکننده‌ی نیمه‌رساناهای تایوان» را مجبور به توقف عملیات خود کرد.

به گزارش بلومبرگ، سازنده‌ی تراشه‌های اپل پس از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر، کارخانه‌های خود را تخلیه کرد.

این زمین‌لرزه، که شدیدترین زلزله در ۲۵ سال گذشته‌ی تایوان بوده است، به زیرساخت‌های چندین سایت این شرکت آسیب رساند و منجر به توقف عملیات آن شد. طبق گزارش‌های MacRumors، این شامل کارخانه‌ی N3 در تاینان می‌شود که دچار شکستگی ستون‌ها و تیرهای نگهدارنده شده است.

برخی از تراشه‌های رده‌بالای اپل، از جمله تراشه‌ی ۳ نانومتری A17 که در آیفون‌های ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس استفاده می‌شود، از جمله‌ی محصولاتی هستند که در TSMC تولید می‌شوند و به مراقبت شبانه‌روزی نیاز دارند.

به گفته‌ی تحلیلگران بارکلیز، «بوم کی سون» و «برایان تان»، «برخی از تراشه‌های رده‌بالا به چند هفته‌ی بی‌وقفه کارکرد در خلاء برای تولید نیاز دارند. توقف عملیات در مناطق صنعتی شمال تایوان می‌تواند به معنای خراب شدن تعدادی از تراشه‌های رده‌بالای در حال تولید باشد.»

شرکت TSMC همچنین پردازنده‌های اختصاصی سیلیکونی را که اپل در دستگاه‌های خود به کار می‌برد، برای این شرکت تامین می‌کند. هنوز مشخص نیست که این بلایای طبیعی چه تاخیرهایی، در صورت وجود، در زنجیره‌ی تامین اپل ایجاد کرده است. بلومبرگ گزارش می‌دهد که این شرکت در حال ارزیابی خسارات است.

دیدگاهتان را بنویسید