اخبار تکنولوژی

تپسی گزینه عجله دارم را حذف کرد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۰ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

تپسی در پی دستور سازمان تعزیرات حکومتی، امروز اعلام کرد که گزینه «عجله دارم» را از خدمات خود حذف می‌کند.

در بیانیه‌ای توضیح داد که این گزینه به منظور ارائه خدمت به افرادی که اولویت‌شان زمان سفر نیست بلکه قبول سریع سفر است، اضافه شده بود تا با پرداخت قیمت بالاتر احتمال قبول سفر توسط رانندگان بیشتر شود.

همچنین تپسی اعلام کرد که با دریافت انتقادات کاربران در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر امکان پیشنهاد قیمت بیشتر، این گزینه را اضافه کرده بود. در کنار آن نیز گزینه «عجله ندارم» را برای کاربران عادی‌تر ارائه می‌داد که با استقبال خوب روبه‌رو شد. اما اکنون گزینه عجله دارم، با دستور سازمان تعزیرات حذف خواهد شد.

در ادامه بیانیه تپسی آمده است که:

گزینه‌های مختلف سفر از جمله «عجله دارم» برای سفیران به صورت یکسان نمایش داده می‌شوند و آن‌ها از گزینه‌ای که مشتری انتخاب کرده اطلاعی ندارند. 10 درصد سفرها مربوط به «عجله دارم»، 70 درصد سفرها عادی و 20 درصد مربوط به «عجله ندارم» بوده است.

افزایش قیمت سفرها باعث کاهش جذابیت و تعداد سفرها می‌شود. هدف تپسی ارائه قیمت تعادلی است تا برای مسافر و راننده سودمند باشد. تصور اشتباه است که گزینه «عجله دارم» باهدف درآمدزایی اضافه شده، درحالی‌که آنچه درآمد شرکت‌های تاکسی‌رانی را افزایش می‌دهد، افزایش تعداد سفرها است.

نظر شما در مورد این اتفاق چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید