اخبار تکنولوژی

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 از A18 Pro قدرتمند‌تر خواهد بود

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده، انتظار می‌رود کوالکام در سه ماهه آخر سال 2024، چیپست پرچم‌دار جدید خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 را عرضه کند. جزئیات آزمایش این تراشه در گذشته به بیرون درز کرده بود و اکنون با انتشار نتایج بنچمارک گیک‌بنچ، می‌توان تصویر روشن‌تری از عملکرد این پردازنده نسبت به رقبا از جمله اپل A18 پرو داشت.

بر اساس گزارش وب‌سایت نوت‌بوک‌چک و با استناد به دیگر منابع چینی، اسنپدراگون 8 نسل 4 براساس نتایج آزمون‌های گیک‌بنچ، احتمالاً از پردازنده A18 پرو قدرتمندتر خواهد بود. این چیپست کوالکام ظاهراً در تست عملکرد تک‌هسته‌ای توانسته امتیاز 3500 را کسب کند، در حالی که A18 پرو با امتیاز 3300 در همین تست عملکرد ضعیف‌تری داشته است.

علاوه بر این، گزارش شده اسنپدراگون 8 نسل 4 در عملکردهای چندهسته‌ای و تست‌های مربوط به پردازنده گرافیکی (GPU) نیز از رقیب اپلی خود پیشی گرفته و عملکرد به مراتب بهتری را از خود نشان داده است.

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4

این اطلاعات افشا شده می‌تواند نشانه‌ای از پتانسیل بالای پردازنده آینده کوالکام در رقابت با محصولات اپل باشد. کوالکام معمولا در ماه‌های پایانی سال چیپست‌های جدید پرچم‌دار اسنپدراگون را برای استفاده در پرچم‌داران سال آینده معرفی می‌کند.

علیرغم عملکرد امیدوارکننده اسنپدراگون 8 نسل 4 در بنچمارک‌های درز شده، نگرانی‌هایی در مورد مشکلات بالقوه این چیپست برای استفاده در گوشی‌های هوشمند وجود دارد. بر اساس گزارش‌ها، این تراشه پرچمدار آینده کوالکام با فرکانس کاری 4.3 گیگاهرتز و ولتاژ مصرفی 1.3 ولت کار می‌کند که این سطح از فرکانس و توان مصرفی هم‌اکنون برای گوشی‌های هوشمند غیرقابل اجرا است.

این مساله در حالی است که بسیاری از گوشی‌های مجهز به نسل قبلی یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز با مشکل داغ شدن بیش از حد مواجه هستند. بنابراین باید دید شرکت‌های سازنده موبایل چگونه این چالش توان مصرفی بالا و گرمای زیاد را در اسنپدراگون 8 نسل 4 مدیریت خواهند کرد.

کوالکام قبلاً اعلام کرده بود که در ماه اکتبر 2024 از این چیپست پرچمدار جدید رونمایی خواهد کرد. نکته قابل توجه اسنپدراگون 8 نسل 4 بهره‌گیری از هسته‌های «اوریون» است که هسته‌های سفارشی مبتنی بر معماری آرم طراحی شده توسط خود کوالکام هستند. در حالی که نسل‌های قبلی از هسته‌های طراحی شده توسط آرم استفاده می‌کردند. این تفاوت باعث شده بسیاری از کارشناسان انتظار عملکرد فوق‌العاده را از این تراشه نسل بعدی داشته باشند، اما همچنان نگرانی‌هایی در خصوص توان مصرفی بالا و داغ شدن بیش از حد آن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید