اخبار تکنولوژی

دادگاه جنجالی اپل و اپیک همچنان ادامه دارد!

نویسنده : دانیال نوروزی۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در حالی که دعواهای حقوقی مکرر اپل و اپیک گیمز نسبت به گذشته کمتر شده، اما نبرد بر سر قوانین و مقررات اپ‌استور همچنان ادامه دارد.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که اپیک ادعا کرد اپل در حال نقض حکم قضایی دی‌ماه سال جاری (ژانویه ۲۰۲۴) است. این حکم بر اساس قانون رقابت غیرمنصفانه کالیفرنیا در سپتامبر ۲۰۲۱ صادر شده بود. اپیک می‌گوید محدودیت‌های اپل در مورد نحوه اطلاع‌رسانی توسعه‌دهندگان به کاربران درباره گزینه‌های پرداخت جایگزین، غیرمنصفانه است. آن‌ها همچنین از کارمزد درنظر گرفته شده توسط اپل برای فروش‌هایی که خارج از سیستم پرداخت آن‌ها انجام می‌شود، انتقاد می‌کنند. به نظر می‌رسد قاضی دادگاه هم با این ادعاها موافق باشد.

قاضی ایوان گونزالز راجرز از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا همان کسی است که بر دادگاه سال ۲۰۲۱ و صدور حکم اولیه نظارت داشت. حالا او معتقد است اپل ممکن است مطابق با آن حکم عمل نکرده باشد.

گزارش توضیح می‌دهد: «به جای برگزاری یک جلسه کوتاه در ۳۰ آوریل ۲۰۲۴، قاضی گونزالز راجرز اکنون یک جلسه استماع سه روزه با هدف بررسی شواهد را برای روزهای ۸، ۱۰ و ۱۷ مه در اوکلند کالیفرنیا تعیین کرده است. دادگاه تلاش خواهد کرد که کار را در روز اول (۸ مه) به اتمام برساند، اما در صورت نیاز به زمان بیشتر، روزهای ۱۰ و ۱۷ مه را نیز در نظر گرفته است.»

با توجه به اینکه اپل «استدلال کرده بود که در صورت وجود اختلافات واقعی (مبتنی بر واقعیت)، متهمین حق برگزاری چنین جلسه‌ای را دارند»، احتمالا از این نتیجه راضی خواهد بود.

اینکه در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد، پیش‌بینی‌ناپذیر است، اما در این جلسه به محدودیت‌های اعمال شده توسط اپل در مورد نحوه ارائه گزینه‌های پرداخت توسط توسعه‌دهندگان به کاربران رسیدگی خواهد شد. انتظار می‌رود کارمزد اپل بر روی تمام فروش‌ها (چه از طریق اپ‌استور پردازش شوند و چه نشوند) نیز یکی از موضوعات مورد بحث باشد.

حکم قاضی این‌گونه خلاصه می‌شود: «با بررسی این استدلال‌ها و اسناد حمایتی مرتبط، دادگاه تشخیص می‌دهد که اپیک گیمز شواهد مقدماتی کافی ارائه کرده است که نشان می‌دهد، با نگاهی کلی، تغییرات اعمال شده توسط اپل در رویه‌های خود، با محدود کردن رقابت، ممانعت از جریان آزاد اطلاعات و محدود کردن حق انتخاب کاربران، روح حکم قضایی را تضعیف می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید