اخبار تکنولوژی

هزینه ساخت اپل Vision Pro مشخص شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۷ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مدتی از معرفی هدست واقعیت مجازی اپل به نام ویژن پرو می‌گذرد که با قیمت ۳۵۰۰ دلاری خود توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

شایعات پیش از عرضه قیمت بسیار بالای آن را پیش‌بینی می‌کردند اما اپل با قیمت‌گذاری عجیب خود آخرین ضربه را به طرفداران خود وارد کرد. با این حال تخمین زده می‌شود هزینه تولید این محصول تنها ۱۷۰۰ دلار باشد که نشانه‌ای از سودآوری بالای آن است.

پیش‌بینی می‌شود فروش اولیه ویژن پرو از ۴۰۰ هزار دستگاه عبور کند و فروش کلی آن در سال ۲۰۲۴ به یک میلیون عدد برسد.

گزارشی نشان می‌دهد فروش هدست واقعیت مجازی جدید اپل یا همان ویژن پرو با قیمت ساخت ۳۴۹۹ دلاری، بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود. این گزارش اعلام می‌کند که در زمان عرضه اولیه، انتظار می‌رود ویژن پرو توانایی فروش ۴۰۰هزار دستگاه را داشته باشد. همچنین برآورد می‌شود که در سال آینده فروش آن به یک میلیون دستگاه برسد. این رقم توجه‌برانگیز است زیرا ویژن پرو فقط قرار است در ایالات متحده عرضه شود.

همچنین درصد قطعات چینی مورد استفاده در ساخت آن ۶۰ درصد برآورد می‌شود و شرکت لوکسشر شریک تولید آن خواهد بود. با این حال، برخی معتقدند چنین پیش‌بینی‌هایی دور از واقعیت به نظر می‌رسند مگر اینکه اپل نسخه‌ای ارزان‌تر هدست ویژن پرو را نیز روانه بازار کند.

همچنین باید توجه داشت هزینه‌های احتمالی دیگر مانند لنز بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار و بند آن نیز قابل توجه است بنابراین قیمت نهایی بالای ۴۰۰۰ دلار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید