اخبار تکنولوژی

تصویر رقیب سامسونگی ویژن پرو افشا شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۵ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

چندی پیش گزارش شد که سامسونگ با دیدن قابلیت‌های انقلابی هدست واقعیت مجازی Vision Pro اپل، تصمیم گرفت هدست XR خود را بازطراحی کند. اکنون با انتشار تصاویری از نمونه اولیه هدست XR سامسونگ، دلیل لغو عرضه آن مشخص شده است.

طبق گزارش‌ها، این هدست دارای چیپست اگزینوس ۲۲۰۰، نمایشگر میکرو اولد، دوربین‌های دوگانه RGB، سنسور عمق‌سنجی، دوربین‌های ردیابی چشم و فاقد کنترلر بوده است. به نظر می‌رسد طراحی ظاهری ضعیف، عدم بهره‌گیری از کنترلر و فقدان ویژگی‌های نوآورانه، از دلایل اصلی بازنگری سامسونگ در طراحی این محصول بوده‌است.

انتظار می‌رود سامسونگ با بهبود طراحی، افزودن کنترلر و قابلیت‌های جدید، هدست XR رقابتی‌تری را عرضه کند.

نمونه اولیه هدست XR سامسونگ طراحی بسیار معمولی داشت و شبیه به سایر هدست‌های واقعیت مجازی استاندارد بود، هرچند احتمالاً نسخه نهایی آن ظاهری شیک‌تر و متمایزتر خواهد داشت. البته مقایسه نمونه اولیه و نهایی یک محصول منصفانه نیست، اما مشکل بزرگ‌تر استفاده از تراشه Exynos 2200 در این هدست است. این تراشه در بهینه‌سازی، تولید حرارت و عمر باتری ضعیف عمل کرده و نتایج بنچمارک آن کمتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بوده است.

سامسونگ انتظارات بسیاری از Exynos 2200 داشت اما با توجه به مشکلات آن، در نهایت برای گلکسی S23 به طور کامل به تراشه‌های اسنپدراگون روی آورد. بنابراین، به نظر می‌رسد سامسونگ باید تراشه‌ای قدرتمندتر و بهینه‌تر از Exynos 2200 را برای هدست XR خود انتخاب کند تا بتواند محصولی رقابتی و برتر ارائه دهد.

باید دید سامسونگ در آینده چه برنامه‌ای برای رقابت با هدست ویژن پروی اپل دارد؛ اگرچه ویژن پرو نیز هنوز به بازار عرضه نشده است و نمی‌توانیم در مورد کیفیت آن نظری دهیم.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید