اخبار تکنولوژی

هزینه چشم‌گیر تعمیر هدست اپل ویژن پرو تا ۲,۳۹۹ دلار!

نویسنده : دانیال نوروزی۰۲ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو یک گجت گران‌قیمت است و اگر مشکل یا خرابی در آن پیش بیاید، هزینه تعمیر آن هم به شدت بالا و کمرشکن خواهد بود!

اگر قصد خرید هدست واقعیت مجازی «اپل ویژن پرو» را دارید، بهتر است به فکر یک کیف محافظ هم باشید، چون تعمیر آن، حتی با وجود گارانتی AppleCare+، بسیار گران‌قیمت است. تعویض شیشه جلویی که ترک بخورد، ۷۹۹ دلار هزینه دارد و سایر خرابی‌ها ممکن است تا ۲۳۹۹ دلار خرجتان بگذارد، یعنی فقط ۱۱۰۰ دلار کمتر از خرید یک دستگاه نو!

البته با AppleCare+، هزینه تعمیرات کمی معقول‌تر به نظر می‌رسد، اما باز هم ارزان نیست. هرگونه خرابی، به جز تعویض شیشه، ۲۹۹ دلار به علاوه حق اشتراک ماهانه ۲۵ دلاری گارانتی را روی دوشتان می‌گذارد. تعمیر توسط افراد یا مراکز متفرقه هم ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در تعمیرات بعدی توسط خود اپل شود، به علاوه ممکن است قطعات مورد نیاز را نداشته باشند. با این حال، اپل اخیرا از حق تعمیر حمایت بیشتری کرده و برنامه تعمیر خود برای گوشی‌ها و کامپیوترهایش را گسترش داده است. شاید روزی نوبت به ویژن پرو هم برسد، اما فعلا خبری از آن نیست.

ویژن پرو هم‌اکنون در وب‌سایت اپل آمریکا و تمام فروشگاه‌های رسمی این شرکت قابل پیش‌خرید است. مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۳۴۹۹ دلار، مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۳۶۹۹ دلار و مدل ۱ ترابایتی ۳۸۹۹ دلار قیمت دارند. توجه داشته باشید که لوازم جانبی به صورت جداگانه فروخته می‌شوند و برای کیف مخصوص حمل هم باید ۱۹۹ دلار دیگر هزینه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید