اخبار تکنولوژی

آپدیت جدید اپل واچ ممکن است ممنوعیت فروش آن را لغو کند

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۹ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به گزارش بلومبرگ، مهندسان اپل در حال بررسی راه‌حل‌هایی از جمله آپدیت نرم‌افزاری برای جلوگیری از ممنوع‌الفروش شدن اپل‌واچ در ایالات متحده هستند.

اپل قبلا اعلام کرده بود فروش اپل‌واچ در آمریکا را به دلیل اختلاف با ماسیمو متوقف می‌کند. مهندسان اپل مشغول بررسی الگوریتم‌های مربوط به اندازه‌گیری اکسیژن خون هستند تا آن‌ها را تغییر دهند. این امر باعث حذف ویژگی‌هایی می‌شود که ادعا می‌شود حق اختراع ماسیمو را نقض می‌کنند. ماسیمو معتقد است تغییر نرم‌افزار کافی نیست و سخت‌افزار نیز باید عوض شود.

در ماه اکتبر، کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات‌متحده پس از صدور حکمی مبنی بر نقض پتنت مربوط به سنجش اکسیژن خون توسط اپل، دستور ممنوعیت واردات اپل واچ به ایالات‌متحده را صادر کرد.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده تا ۲۵ دسامبر وقت دارد تا این حکم را وتو کند که وتو ریاست جمهوری در این زمینه نادر است. اپل تصمیم گرفت اقدامات پیشگیرانه خود را برای تبعیت از حکم ITC آماده کند و فروش سری ۹ و اولترا ۲ را از ۲۱ دسامبر متوقف کند.

این ممنوعیت تنها مربوط به ایالات‌متحده و مدل‌هایی با سنجش اکسیژن است. اپل قصد دارد در صورت لغو وتو، اعتراض خود را تقدیم دادگاه کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید