اخبار تکنولوژی

نمونه اولیه تصویر آیفون 16 با ناچ حفره‌ای منتشر شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۱ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل تلاش می‌کند تا با حذف ناچ بزرگ از آیفون‌های آتی، تجربه‌ی کاربری را بهبود بخشد. کوپرتینویی‌ها از زمان معرفی آیفون ایکس در سال ۲۰۱۷ با قرار دادن یک زائده بزرگ در قسمت بالای نمایشگر، طراحی منحصر به فردی را آغاز کرده است که تاکنون نیز ادامه دارد.

به گزارش منابع خبری، اپل در حال آزمایش نمونه اولیه‌ای از آیفون ۱۶ پرو با حفره دار شدن نمایشگر است. این تغییر طراحی می‌تواند تجربه‌ی کاربری را به شکل گسترده‌تری بهبود ببخشد. جزیره پویا که در آیفون‌های ۱۴ پرو معرفی شده بود، امکانات مختلفی را فراهم می‌کند اما حفره‌دار شدن نمایشگر می‌تواند زمینه را برای طراحی‌های جدیدتر فراهم سازد. بنابراین انتظار می‌رود اپل در آیفون‌های آتی از این تکنولوژی جدید نمایشگر استفاده کند تا تجربه‌ی بهتری را برای کاربران فراهم آورد.

اخیرا شایعاتی مبنی بر تست نمونه اولیه آیفون ۱۶ پرو با سوراخ نمایشگر منتشر شده است. اما اپل هنوز در حال بررسی چالش‌های این تغییر طراحی است و نمی‌توان گفت به نسخه نهایی هم راه می‌یابد. به گفته تحلیلگران، احتمالا هر ۴ مدل آیفون ۱۶ در سال آینده نیز از جزیره پویا بهره می‌برند. خبر بزرگ سال ۲۰۲۳ افزایش اندازه نمایشگر مدل‌های پرو است. آیفون ۱۶ پرو احتمالا صفحه‌نمایش ۶٫۳ اینچی و آیفون ۱۶ پرو مکس نمایشگر ۶٫۹ اینچی خواهند داشت.

راس یانگ تحلیل‌گر معروف پیش‌بینی می‌کند در سری آیفون ۱۷ سال ۲۰۲۵ تغییراتی در اندازه نمایشگرها صورت خواهد گرفت. مدل‌های غیرپرو نیز صفحه‌نمایشی مشابه پرو خواهند داشت. همچنین احتمالا نخستین بار در مدل‌های غیرپرو از نمایشگر ProMotion استفاده می‌شود. آیفون ۱۷ پرو ممکن است دارای ماژول زیرنمایشگری با سوراخ برای دوربین سلفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید