اخبار تکنولوژی

تاریخ عرضه مک‌های اپل با چیپست M4 فاش شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۷ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

مارک گرمن، جزئیات جدیدی از برنامه اپل برای عرضه مک‌های مجهز به تراشه‌های نسل چهارم سری M منتشر کرده است. بر اساس گزارش وی، اولین مک‌های مبتنی بر تراشه‌های M4 اواخر سال 2024 روانه بازار خواهند شد، اما عرضه گسترده‌تر این سری جدید در سال 2025 صورت می‌گیرد.

گرمن نقشه راهی از زمان‌بندی احتمالی عرضه مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌های مجهز به تراشه M4 را ارائه کرده است. بر این اساس، کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که برخی از مدل‌های جدید تا پایان سال جاری میلادی (2024) معرفی شوند، اما اکثر محصولات مبتنی بر سری M4 در سال 2025 عرضه خواهند شد.

طبق جزئیات ارائه شده، یک مک‌بوک پرو 14 اینچی ارزان‌قیمت با تراشه M4 و احتمالا یک آی‌مک 24 اینچی مبتنی بر همین تراشه، در اواخر سال جاری میلادی (2024) عرضه خواهند شد. پس از آن، مک‌بوک پروهای جدید 14 و 16 اینچی پیشرفته با تراشه‌های M4 پرو و M4 مکس، بین اواخر 2024 و اوایل 2025 روانه بازار می‌شوند.

گرمن همچنین از عرضه مک مینی جدید در دو پیکربندی M4 و M4 پرو در همین بازه زمانی خبر داده است. در ادامه، انتظار می‌رود مک‌بوک ایرهای جدید 13 و 15 اینچی حدود بهار 2025 معرفی شوند.

برای نیمه اول 2025، اپل عرضه مک استودیو مجهز به یک تراشه M4 پیشرفته را برنامه‌ریزی کرده است. علاوه بر این، مک پرو با قدرتمندترین تراشه این سری یعنی M4 اولترا نیز قرار است در نیمه دوم 2025 راهی بازار شود.

در این گزارش، گرمن یک بار دیگر به احتمال عدم استفاده اپل از سایر تراشه‌های سری M3 به جز نسخه اولترای آن اشاره کرده است. بنابراین انتظار می‌رود این شرکت بیشتر بر روی سری M4 متمرکز شود.

برنامه زمان‌بندی ارائه شده توسط گرمن، نشان می‌دهد که اپل قصد دارد در سال 2025 اکثر خطوط محصول مک خود را به تراشه‌های نسل چهارم سری M مجهز کند. این امر عملکرد قدرتمندتر، کارایی بهتر و تجربه کاربری یکپارچه‌تری را برای مک‌های آینده به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید