اخبار تکنولوژی

نسخه ویندوزی iTunes در آستانه خط پایان قرار گرفت

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۳ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل قصد دارد نسخه ویندوزی اپلیکیشن آیتیونز را رسما بازنشسته کند و همین حالا نیز از اپ‌های جدید نسخه ویندوز رونمایی کرده است.

کاربران ویندوز اکنون می‌توانند برای جایگزین آیتونز، از برنامه‌های جدید Apple Music، Apple TV+ و Apple Devices استفاده کنند. برنامه‌های اپل موسیقی، تی وی پلاس و Devices بصورت رسمی در دسترس کاربران ویندوز قرار گرفته‌اند.

این برنامه‌ها بخشی از تلاش اپل برای ارائه خدمات آیتونز به صورت سرویس‌های جداگانه روی کامپیوترهای شخصی است. کاربران ویندوز ۱۰ و ۱۱ می‌توانند برای مدیریت دستگاه‌ها و دسترسی به محتوای موسیقی و تلویزیون از این برنامه‌های جدید استفاده کنند.

مایکروسافت اولین بار در اکتبر ۱۴۰۱ برنامه‌های اپل موزیک و TV+ را در فروشگاه ویندوز منتشر کرد. بنابراین پروسه تبدیل خدمات آیتونز به برنامه‌های جداگانه بیش از یک سال پیش آغاز شد. برنامه‌های اپل Devices، Music و TV Plus از دی ۱۴۰۱ در حالت پیش‌نمایش بودند و اپل بروزرسانی‌های بزرگی را برای رفع باگ آن‌ها ارائه داد. از امروز برچسب پیش‌نمایش این سه برنامه برداشته شد و نسخه نهایی آن‌ها در دسترس قرار گرفت.

برنامه Devices اپل به کاربران اجازه می‌دهد آیفون و آیپد را به‌روزرسانی و پشتیبانی کنند و داده‌ها را بین دستگاه و کامپیوتر همگام سازی کنند.

پیش از این که نسخه پایدار این سه اپلیکیشن در فروشگاه ویندوز منتشر شود، تمامی امور بین دستگاه‌های اپل و سیستم‌عامل ویندوز از طریق اپلیکیشن ITunes امکان‌پذیر بود. از حالا کاربران می‌توانند بدون نیاز به اپلیکیشن آیتیونز، تمامی کارهای بین دستگاه‌های اپلی و سیستم‌عامل ویندوز خود را از طریق سه اپلیکیشن Apple Music، Apple TV+ و Apple Devices انجام دهند.

نظر شما در مورد این سه اپلیکیشن چیست؟ آیا اپل می‌تواند سرویس‌های پرطرفدار خود را با سیستم‌عامل ردموندی‌ها هماهنگ کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید