اخبار تکنولوژی

تیم کوک از پیشرفت چشمگیر در هوش مصنوعی مولد خبر داد

نویسنده : دانیال نوروزی۱۲ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سهامداران اپل، پیشنهادی که از سوی اتحادیه کارگری برای شفافیت در استفاده‌ی این شرکت از هوش مصنوعی (AI) مطرح شده بود را رد کردند.

این پیشنهاد با هدف بررسی اخلاقی بودن استفاده‌ی اپل از فناوری هوش مصنوعی صورت گرفته بود. سهامداران در جریان نشست سالانه‌ی اپل، پیشنهادی که توسط صندوق‌های شاخص سهام AFL-CIO ارائه شده بود را رد کردند.

علاوه بر این، سهامداران اقداماتی را که به سیاست‌های استخدام برابر، آزادی‌های مدنی، شکاف‌های دستمزد و حقوق بشر مربوط می‌شد، رد کردند. با این حال، آن‌ها لیست هیئت‌مدیره و طرح جبران خسارت مدیران اجرایی شرکت را تأیید کردند.

تصمیم اپل همزمان با لغو پروژه‌ی بلندپروازانه‌ی خودروی الکتریکی و تغییر تمرکز به سمت هوش مصنوعی صورت گرفته است. پیشنهاد مربوط به هوش مصنوعی، اپل را تشویق می‌کرد تا خطوط اخلاقی خود را در اتخاذ فناوری هوش مصنوعی افشا کند.

این پیشنهاد بر «مسائل سیاست اجتماعی» مانند تبعیض بالقوه علیه کارکنان، نقض حریم خصوصی مشتریان و تهدید تعدیل نیرو به دلیل اتوماسیون تأکید کرده بود.

این پیشنهاد توسط مایکل فورسایت، کارمند فروشگاه خرده‌فروشی اپل ارائه شد که نشان‌دهنده‌ی نگرانی‌های کارکنان در مورد ورود شرکت به حوزه‌ی هوش مصنوعی است. با وجود رد شدن این پیشنهاد، اپل قول داده است که برنامه‌های خود را برای هوش مصنوعی مولد در اواخر سال جاری، احتمالا در کنفرانس توسعه‌دهندگان سالانه‌ی خود در ماه ژوئن، مورد بحث قرار دهد.

مدیرعامل شرکت، تیم کوک، سهامداران را از تعهد اپل برای «شکستن طلسم» در حوزه‌ی هوش مصنوعی در سال جاری مطمئن کرد و بر پتانسیل آن برای افزایش بهره‌وری کاربران تأکید کرد. او همچنین به ویژگی‌های یادگیری ماشین در هدست جدید Vision Pro اشاره کرد و بر تعهد شرکت به نوآوری تأکید کرد.

اپل در پشت صحنه، هوش مصنوعی مولد را در نرم‌افزار خود ادغام کرده است و برنامه‌هایی برای معرفی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در به‌روزرسانی آینده‌ی سیستم‌عامل iOS 18 دارد.

این پیشرفت با تلاش اپل برای نوآوری در حوزه‌ی هوش مصنوعی همسو است و این شرکت را در کنار بازیگران مهمی مانند OpenAI و گوگل قرار می‌دهد. اپل با دسترسی سطح سیستم و سیلیکون اختصاصی خود، قصد دارد تجربه‌ی اکوسیستم را برای کاربران خود از طریق پیشرفت‌های هوش مصنوعی بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید