اخبار تکنولوژی

اپل با هدست ویژن پرو نشان داد که دوران اوج خود را به پایان رسانده است!

تونی فادل پدر آیپاد
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۱ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل هفته‌ی گذشته در رویداد WWDC 2023 از هدست واقعیت ترکیبی خود یعنی ویژن پرو رونمایی کرد و این هدست با وانش‌های مثبت و منفی زیادی همراه بود.

حالا تونی فادل،از مدیران سابق اپل و پدر آیپاد، در یک توییت کاملا انتقادی، سیستم مدیریتی کنونی اپل را به چالش کشید.

تونی فادل 54 ساله که مهم‌ترین نقش را در ساخت اولین موزیک پلیر اپل یعنی iPod را داشته است، در یک توییت می‌گوید، بعید است هدست ویژن پرو اپل با این قیمت مورد استقبال عموم مردم قرار بگیرد و از آن استقبال شود. فادل در ادامه می‌گوید: ویژن پرو، یک توردوفرانس فنی است؛ از نظر سخت‌افزاری بسیار شگفت آور است. اما با توجه به کاربردهای مصرفی، قیمت 3500 دلاری و عمر باتری 2 ساعته، اپل دوران اوج خود را به پایان رسانده است.

جف لوتز، مشاور زنجیره تامین اپل اولین واکنش جدی به این توییت را نشان داد و گفت، حدس می‌زنم که با توجه به اکسترنال بودن باتری ویژن پرو، این احتمال وجود دارد که باتری‌های بزرگ‌تری در آینده برای این هدست عرضه شود.

فادل در جواب به توییت جف لوتز گفت:

«حتی اگر ویژن پرو شارژدهی 24 ساعته داشت، کاربردها و شیوه تبلیغ آن افتضاح است… پلتفرم‌ها به محصولات کاربردی تبدیل نمی‌شوند. این محصولات کاربردی هستند که به پلتفرم تبدیل می‌شوند.»

حدود یک هفته از معارفه هدست ویژن پرو اپل می‌گذرد و شاهد واکنش‌های مثبت و منفی زیادی هستیم. اکثر کارشناسان بی کاربرد بودن و قیمت بالای این محصول را دلیلی بر از پیش ناموفق بودن آن می‌دانند و باید دید اپل در آینده چگونه جواب این انتقادات را می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید