اخبار تکنولوژی

محدودیت ارسال پیام‌های خصوصی در توییتر؛ زورگیری به سبک ایلان ماسک!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۳۱ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شبکه اجتماعی توییتر محدودیت جدیدی را برای کاربران عادی یا کسانی که اشتراک بلو ندارند اعمال کرده است. این شرکت اعلام کرده است به منظور کاهش میزان اسپم و پیام‌های تجاری، تعداد پیام‌های خصوصی روزانه کاربران عادی را محدود کرده است.

توییتر اعلام کرده که این تغییرات ظاهرا از روز دیروز اعمال شده و برای مقابله با افزایش میزان اسپم و تبلیغات در پیام‌های خصوصی انجام شده است.

صفحه پشتیبانی توییتر در توییت جدیدی اعلام کرد که تغییراتی در بخش دایرکت مسیج‌ها اعمال کرده تا تعداد اسپم‌ها را کاهش دهد. براساس این تغییرات، اکانت‌هایی که تیک آبی ندارند دیگر نمی‌توانند پیام‌های بیشتری را در روز ارسال کنند. توییتر پیشنهاد کرده است کسانی که مایل به ارسال پیام‌های بیشتر هستند، اکانت Blue را خریداری کنند و این اقدام، مهر تاییدی بر زورگیری ایلان ماسک از کاربران توییتر است و همین اتفاق ممکن است که کاربران توییتر را از این شبکه اجتماعی به دو رقیب بزرگ‌اش یعنی تردز و بلواسکای منتقل کند.

ایلان ماسک از زمان ورود به توییتر تمرکز قابل توجهی روی مقابله با اسپم داشته است. برخی معتقدند فروش اشتراک توییتر بلو هم در اجرای برنامه‌های آن تاثیر داشته است. در ماه آوریل سال گذشته، پیش از اینکه توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک موافقت کند، او گفته بود که اگر توییتر را تصاحب کند، یا اسپم‌ها را ریشه‌کن می‌کند یا در راه مقابله با آنها از پا درمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید