اخبار تکنولوژی

کاربران در حال برگرداندن ویژن پرو به اپل؛ ویژن پرو بدون کاربرد و سنگین است!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۶ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد برخی از خریداران هدست واقعیت مجازی اپل، ویژن پرو را به اپل برمی‌گردانند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، این افراد با مشکلاتی همچون وزن زیاد دستگاه، کیفیت پایین حالت نمایش مستقیم و قیمت 3500 دلاری آن کنار نیامده‌اند. عده‌ای هم از آن‌جایی که برای آزمایش خریداری کرده بودند، از ابتدا تصمیم داشتند آن را برگردانند. در زمان عرضه این محصول در فروشگاه‌های اپل صف‌های طولانی ایجاد شده بود اما حالا پس از حدود دو هفته برخی تصمیم به بازگرداندن آن گرفته‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از معضلات اصلی هدست واقعیت مجازی اپل، یا همان ویژن پرو، وزن سنگین آن است که باعث نارضایتی برخی از کاربران شده است.

فرزاد مصباحی، بلاگر حوزه فناوری با بیش از صد هزار دنبال‌کننده، معتقد است که قرار دادن وزن سنگین این محصول بر روی سر برای مدت زمان طولانی می‌تواند حس نامطلوبی را به کاربر منتقل کند. کالین مایکل نیز در ویدئویی در یوتیوب توضیح داده است که چرا ویژن پرو را باز می‌گرداند و وزن آن را یکی از دلایل اصلی می‌داند.

برخی کاربران ردیت نیز معتقدند قرار دادن این محصول بر روی سر و کار کردن با آن راحت نیست. کیفیت پایین حالت نمایش مستقیم نیز یکی دیگر از مشکلات اصلی گزارش شده است.

تعداد دیگری از کاربران معتقدند که ویژن پرو علی‌رغم قیمت 3500 دلاری، قابلیت‌های منحصربه‌فرد کافی برای توجیه این هزینه را ندارد. کین سوتر یوتیوبر، می‌گوید هنوز محتواهای کافی برای استفاده از این هدست ایجاد نشده تا قیمت آن را توجیه کند. مت اشنایدر دیگر فعال حوزه فناوری که ویژن پرو را برای آزمایش خریده بود، معتقد است 4000 دلار برای این محصول زیاد است و آن را پس خواهد داد.

خبرهای خوبی از ویژن پرو به گوش نمی‌رسد و به نظر می‌رسد قیمت و ناکارآمدی این هدست واقعیت ترکیبی سبب شده‌اند تا نسل اول ویژن پرو به آن چیزی که مدنظر اپل بود، دست پیدا نکند.

دیدگاهتان را بنویسید