اخبار تکنولوژی

مودم وای فای را در این 3 نقطه از خانه قرار ندهید!

بدترین مکان برای نگهداری مودم
نویسنده : سارا محمدی۱۴ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

می خواهیم بدترین مکان ها برای نگهداری مودم Wi-Fi را به شما معرفی کنیم که باعث کند شدن سرعت اینترنت شما می شود. با دانستن 3 نقطه بد برای قرار دادن روتر Wi-Fi ممکن است بخواهید مودم خود را جابجا کنید تا سرعت اینترنت شما افزایش پیدا کند.

1- آشپزخانه

کارشناسان پیشنهاد می کنند از قرار دادن در آشپزخانه اجتناب کنید. به گفته متخصصان، آشپزخانه یک منطقه ممنوعه برای دستگاه های Wi-Fi است. دلیل آن هم این است که در آشپزخانه ممکن است دستگاه هایی وجود داشته باشند که از خود امواج ساطع می کنند مانند مایکروویو و این تداخل امواج باعث کند شدن سرعت اینترنت می شود. در واقع امواج می توانند روی هم اثر بگذارند. علاوه بر این مقدار زیادی فلز در آشپزخانه وجود دارد که می تواند بر سرعت و مسیر امواج تاثیر بگذارد. فلز می تواند سیگنال های Wi-Fi را جذب کند و منجر به کاهش سرعت شود.

2- گوشه یا طاقچه پنجره

مورد بعدی که نباید مودم را در آنجا قرار داد گوشه یا طاقچه پنجره است. با گذاشتن مودم نزدیک پنجره یشتر سیگنال‌ ها به خارج از خانه منتقل می شوند.

3- زیرزمین خانه

از آنجایی که سیگنال‌ های وای‌ فای به سمت پایین حرکت می‌ کنند، بنابراین بهتر است مودم روتر خود را در ارتفاع قرار دهید نه در زیرزمین. علاوه بر این زیرزمین هم مانند آشپزخانه ممکن است حاوی فلز یا بتن باشد و عبور سیگنال های روتر از آن ها به سختی انجام می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است اطراف روتر باز باشد تا بیش از حد گرم نشود.

دیدگاهتان را بنویسید