اخبار تکنولوژی

پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 3 تا 50 درصد قدرتمندتر از نسل قبلی

پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 3 تا 50 درصد قدرتمندتر از نسل قبلی
نویسنده : عضو تحریریه۲۷ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اسنپدراگون 8 نسل 3 در سه ‌ماهه آخر سال 2023 با قدرت فراتر معرفی خواهد شد. براساس اخبار منتشر شده «کوالکام» تصمیم دارد که اسنپدراگون 8 نسل 3 را به پردازشگر گرافیکی قدرتمندتر از Adreno 740 و با عملکردی تا 50 درصد بهتر تجهیز کند.

در نسخه اسنپدراگون 8 نسل 2، در مقایسه با چیپ A16 Bionic اپل عملکرد بهتری در تست‌های GPU داشت و حالا قرار است که نسل بعدی‌ درزمینه GPU تا 50 درصد عملکرد بهتری داشته باشد.

با وجود این که اسنپدراگون 8 نسل 2 از نظر عملکرد پردازنده (CPU) از A16 Bionic اپل ضعیف‌تر است، اما درزمینه GPU عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد. اکنون هم در گزارش جدیدی گفته شده است که اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز درزمینه GPU عملکرد خیره‌کننده‌تری خواهد داشت که احتمالا بازار را جذب خود خواهد کرد.

گفتنی است «کوالکام» قصد دارد اسنپدرا‌گون 8 نسل 3 را به پردازشگر گرافیکی قوی‌تری نسبت به آدرنو 740 اسنپدراگون‌ 8‌ ‌نسل 2 مجهز کند. براساس آن چه تا کنون گفته شده باید منتظر بود که پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل ‌3 که آدرنو 750 نام دارد، 50 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد.

اسنپدراگون 8 نسل 3 شاهد تغییراتی دیگر نیز بوده است. تغییر پیکربندی هسته‌ها و پشتیبانی از UFS 4.1 و پایان پشتیبانی از برنامه‌های 32 بیتی از جمله این تغییرات است. ادعا شده که این چیپست پردازشگر گرافیکی قدرتمندتری خواهد داشت، اما گویا این ادعاها هنوز محل تردید است و طبق اطلاعات فعلی، در بخش CPU هم چنان از A17 Bionic ضعیف‌تر است.

با در نظر گرفتن فاصله بین اسنپدراگون 8 نسل 2 و A16 Bionic در بخشGPU، بعید به ‌نظر می‌رسد که A17 Bionic نیز بتواند در این زمینه از «کوالکام» جلو بزند. قرار است که چیپست پرچمدار «کوالکام» در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر معرفی شود و طبق روال گذشته این احتمال وجود داد که ابتدا شرکت‌هایی مانند موتورولا و شیائومی  از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید