اخبار تکنولوژی

مرورگر Arc برای سیستم‌عامل ویندوز منتشر شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

مرورگر آرک که موفق به جلب توجه کاربران مک و iOS شده بود، اکنون برای کاربران ویندوز نیز در دسترس قرار گرفته است. این مرورگر پس از گذراندن دوره بتا از دسامبر 2023، به نسخه پایدار و نهایی رسیده است.

آرک ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از رقبایی چون مایکروسافت اج و گوگل کروم متمایز می‌کند. براساس گزارش Engadget، متأسفانه در حال حاضر این مرورگر تنها برای ویندوز 11 در دسترس است؛ اگرچه قرار است در آینده‌ای نامشخص، نسخه ویندوز 10 نیز عرضه شود.

اگرچه آرک رقیب مستقیم مرورگرهایی مانند کروم و اج محسوب می‌شود، اما در واقع عملکرد کاملاً متفاوتی دارد. این مرورگر دارای یک نوار کناری جمع‌شونده با تب‌ها و بوکمارک‌های عمودی است. نمایش تب‌ها به صورت عمودی در آرک، دیدی منظم و واضح به کاربران هنگام وب‌گردی می‌دهد و امکان مشاهده همزمان دو سایت مختلف را فراهم می‌کند.

مرورگر آرک که موفق به جلب توجه کاربران مک و iOS شده بود، اکنون پس از گذراندن دوره بتا، به نسخه پایدار و نهایی برای کاربران ویندوز نیز رسیده است. این مرورگر ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از رقبایی چون مایکروسافت اج و گوگل کروم متمایز می‌کند.

ویژگی Peek در آرک، به کاربران امکان می‌دهد تا قبل از بازکردن یک پیوند، پیش‌نمایش آن را مشاهده کنند. همچنین گزینه Little Arc یک پنجره مرورگر سبک را برای مشاهده سریع سایت‌ها با حداقل مصرف رم باز می‌کند. این مرورگر قابل شخصی‌سازی است و تجربه وب‌گردی راحت‌تری را ایجاد می‌کند که مرورگرهای رقیب فاقد آن هستند. کاربران می‌توانند ظاهر هر وب‌سایتی را با تغییر رنگ یا فونت، سفارشی‌سازی کنند. علاوه بر این، افزونه‌های کروم نیز در آرک کار می‌کنند.

نکته قابل توجه دیگر، یکپارچگی آرک با زبان برنامه‌نویسی سوئیفت اپل است. این مرورگر با سوئیفت اجرا می‌شود که اولین‌بار است این زبان به ویندوز می‌آید. سوئیفت برای ساخت اپلیکیشن‌های اپل طراحی شده است.

آرک قرار است در آینده بهبودهای نرم‌افزاری و ویژگی‌های جدیدی را دریافت کند. این مرورگر به صورت رایگان در دسترس است. کمپانی سازنده آن پیش از این، اپلیکیشن Arc Search را که ترکیبی از موتور جستجو، مرورگر و هوش مصنوعی است، عرضه کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید