اخبار تکنولوژی

آخرین جزئیات از خودرو برقی آواتر 12/ همکاری هوآوی

آخرین جزئیات از خودرو برقی آواتر 12
نویسنده : عضو تحریریه۲۴ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

آواتر یکی دیگر از برندهای خودروهای برقی است که شرکت هوآوی در آن مشارکت دارد. این شرکت تاریخچه جالبی دارد که توسط Nio و Changan در سال 2018 راه‌اندازی شد اما سهام Nio  کاهش یافت و در نهایت شرکت از آن خارج شد و CATL جایگزین آن شد که کمی بیش از 17٪ سهام را در اختیار دارد و Changan تقریباً 41٪ از شرکت را در اختیار دارد.

نکته جالب اینجاست که هوآوی رسما هیچ سهمی در آواتر ندارد و در عین حال پلتفرم کاملی را برای خودروهای ساخت این شرکت فراهم کرده و رسما بخشی از برند آواتر است.

ثبت اختراع طراحی اخیر نشان داد که دومین وسیله نقلیه از Avatr یک سدان برقی است، هر دو قسمت جلو و عقب تقریبا طراحی مشابهی با Avatr 11 SUV دارند و تقریبا می‌توانید آواتر 12 و 11 را خواهر و برادر دانست.

منابع مختلف از چین تایید می‌کنند که این دو خودرو از پیشرانه‌های مشترک ارائه شده توسط هوآوی استفاده می‌کنند. این به معنای دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی 578 اسب بخار (425 کیلووات) است. دو گزینه باتری وجود خواهد داشت که 90 کیلووات ساعت یا 116 کیلووات ساعت که هر دو توسط CATL عرضه می‌شوند. همان طور که انتظار می‌رفت، آواتر 11 بر سیستم عامل هارمونی هواوی کار خواهد کرد و از آخرین پلتفرم EP1 بهره کامل خواهد برد.

ما می‌توانیم تا حدی در مورد محدوده رانندگی مورد انتظار آواتر 12 حدس بزنیم. همتای SUV آن از همان بسته‌های باتری استفاده می‌کند و با باتری کوچک‌تر 555 کیلومتر برد CLTC را ارائه می‌دهد، در حالی که باتری بزرگ‌تر می‌تواند آن را تا 680 کیلومتر افزایش دهد. آواتر 12 بدون شک به لطف ظاهر هواپسندترش از این بالاتر خواهد بود.

آواتر 12 در حال حاضر در مراحل آزمایشی بسیار پیشرفته‌ای قرار دارد، خودروهای آزمایشی در مکان‌های مختلفی در چین مشاهده شدند و عکاسان حتی توانستند عکس‌هایی از داخل آن بگیرند. باز هم زبان طراحی آواتر 11 به وضوح در سدان با همان خطوط، همان فرمان و البته صفحه نمایش غول پیکر وسط وجود دارد.

نسخه پیش تولید آواتر 12 به طور رسمی در نمایشگاه خودروی شانگهای ماه آینده رونمایی خواهد شد و این شرکت قاطعانه اعلام کرده است که تحویل در سال جاری آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید