اخبار بازی

جزئیات کنسول دستی جدید سونی!

جزئیات کنسول دستی جدید سونی!
نویسنده : عضو تحریریه۱۸ فروردین ۱۴۰۲
1 دیدگاه

اخبار جدیدی از شرکت سونی منتشر شده که حاکی از این است سونی این قصد را دارد که نوعی دستگاه پلی استیشن قابل حمل که با قابلیت Remote Play ساخته شده را روانه بازار کند.

تام هندرسون و رسانه اینسایدر گیمینگ این خبر را منتشر کرده‌اند و گفته‌اند: «کنسول قابل حمل جدید سونی با نام Q Lite در دست ساخت است و می‌توان آن را در دسته لوازم جانبی کنسول پلی استیشن 5 قرار داد، چرا که برای کار کردن با آن به کنسول اصلی نیاز خواهید داشت.»

این قابلیت جدید به اتصال دائمی به اینترنت نیاز دارد و Q Lite در عوض تمرکز بر استریم از روی فضای ابری یا اجرای بازی‌ها به‌طور Native، از قابلیت Remote Play پلی استیشن استفاده خواهد کرد.

تولید Q Lite هنوز در مرحله کنترل و تضمین کیفیت بوده و انتظار می‌رود که پیش از کنسول شایعه‌شده PS5 Pro و بعد از مدل جدید PS5 ؛ مدل دارای قابلیت جداسازی دیسک درایو، در بازار عرضه شود.

این دستگاه دارای صفحه نمایش 8 اینچی LCD خواهد بود و همانند کنترلر دوال‌سنس، از ویژگی‌هایی مانند تریگرهای تطبیقی و بازخورد لمسی پشتیبانی می‌کند. همچنین پشتیبانی از رزولوشن 1080p و 60 فریم نیز برخی دیگر از ویژگی‌های Q Lite خواهد بود.

تام هندرسون در این رابطه اطلاعات تکمیلی نیز ارائه داده و گفته که این تنها سخت‌افزار در دست تولید سونی برای کنسول نسل نهم نیست و در کنار دستگاه قابل حمل Q Lite و مدل جدید PS5، عرضه هدست بی‌سیم و ایرباد مخصوص PS5 نیز در برنامه‌های جدید سونی قرار دارد.

تا این جای کار مشخص شده که سخت‌افزارهای جدید سونی از جمله دستگاه قابل حمل Q Lite و مدل جدید PS5، عرضه هدست بی‌سیم و ایرباد مخصوص PS5 به زودی وارد بازار می‌شوند و در پاییز 2024 نیز باید منتظر رونمایی از کنسول PS5 Pro باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

  1. مهرسام گفت:

    کنسول دستی