اخبار تکنولوژی

سال آینده منتظر سیستم‌عامل هارمونی برای کامپیوترهای رومیزی باشید

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۴ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اوایل امسال یک توسعه‌دهنده چینی موفق شد نسخه متن‌باز سیستم‌عامل هارمونی هواوی را روی یک لپ‌تاپ با برند اچ‌پی نصب کند.

اکنون یکی از مدیران سابق هواوی اعلام کرده که انتظار می‌رود این سیستم‌عامل در سال آینده میلادی به صورت رسمی برای کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها عرضه شود. هرچند هارمونی هم‌اکنون با بسیاری از دستگاه‌ها از جمله خودروهای هوشمند سازگار است، اما هنوز به طور رسمی برای کامپیوتر منتشر نشده است.

اگرچه توسعه‌دهنده‌ای موفق به نصب هارمونی روی لپ‌تاپ شد و عملکرد روان آن را به نمایش گذاشت، اما این سیستم‌عامل هنوز نیازمند بهینه‌سازی‌های بیشتری برای اجرای کارهای مختلف روی کامپیوتر است.

بنابراین نمی‌توان به عملکرد فعلی هارمونی روی کامپیوترها امیدوار بود. این سیستم‌عامل برای عرضه رسمی نیازمند بهبودهای بیشتر در زمینه بهینه‌سازی است. با این حال، یکی از مدیران سابق هواوی از احتمال عرضه رسمی هارمونی برای کامپیوتر در سال آینده خبر داده است.

وانگ چنگلو، مدیر سابق هواوی، در پاسخ به سؤالی در شبکه اجتماعی چینی ویبو، تأیید کرد که سیستم‌عامل هارمونی این شرکت سال آینده میلادی برای کامپیوترها عرضه خواهد شد. او با استفاده از کلمه «بله» به این موضوع اشاره کرده است. البته تاریخ دقیق انتشار هنوز مشخص نیست.

انتظار می‌رود هارمونی حداقل در برخی از لپ‌تاپ‌های هواوی به کار گرفته شود. هرچند این سیستم‌عامل تهدیدی برای سیستم‌عامل ویندوز نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید