اخبار تکنولوژی

خودروی مشتریان بدحساب فورد از کار می‌افتد!

خودروی مشتریان بدحساب فورد از کار می‌افتد!
نویسنده : سام بورنگ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

بسیاری از کمپانی‌ها پس از مدتی از فروش محصولات خود به دلیل عدم بازپرداخت منظم اقساط توسط مشتریان دچار مشکل می‌شوند اما کمپانی فورد با استفاده از یک قابلیت جدید، از این اتفاقات پیشگیری می‌کند.

فورد با ساخت یک ویژگی جدید در خودروهایش، مشتریان را مجبور به پرداخت تعهدات مالی خود می‌کند، این ویژگی به این صورت است که درصورت عدم پرداخت اقساط توسط مشتری، فورد از راه دور تمامی قابلیت‌های خودرو را از کار خواهد انداخت!

این ویژگی در ابتدا با ازکار انداختن قابلیت‌هایی همچون تهویه هوا آغاز می‌شود و اگر مشتری نسبت به آن همچنان بی‌اعتنا باشد، کنترل خودرو به طور کامل از دست وی قطع می‌شود!

گفتنی است که فورد این کار را از همان اول شروع نمی‌کند و در ابتدا با ایمیل و پیامک به مشتریان بدحساب اخطار می‌دهد و درصورت ادامه‌دار شدن و عدم توجه مشتری، اقدامات تازه را به کار می‌گیرد.

شایان ذکر است که این ایده فورد در مراحل ابتدایی قرار دارد اما از سال 2021 مراحل کار آن در دستور کار این شرکت قرار دارد و اکنون نیز در لیست انتظار برای دریافت تأییدیه نهایی است.

فورد این اقدام خود را مثبت ارزیابی کردهو گفته که با این کار می‌تواند برای مشتریان بدحساب مشکل ایجاد کند تا جایی که خودروی آن‌ها را کاملا از دسترس خارج و با دست گرفتن کنترل، آن را به پارکینگ‌های کمپانی خود روانه کند!

دیدگاهتان را بنویسید