اخبار تکنولوژی

هواوی HarmonyOS را برای کامپیوترهای شخصی توسعه می‌دهد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۵ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

هواوی به صورت جدی برنامه‌ریزی برای استقلال در بخش نرم‌افزاری را دنبال می‌کند.

پس از اعلام عدم پشتیبانی HarmonyOS Next از فایل‌های APK، حالا این شرکت مشغول توسعه سیستم‌عامل HarmonyOS برای کامپیوترهای شخصی است. به‌تازگی گزارش‌ها حاکی از آن است که هواوی قصد دارد HarmonyOS را برای لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های خانگی معرفی کند.

سه ماه از معرفی HarmonyOS نسخه 4 می‌گذرد که فعلا برای انواع موبایل‌ها، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و دیگر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هواوی همچنین مشغول توسعه سیستم عامل HarmonyOS برای سیستم‌های داخلی خودرو است. احتمالا عرضه نسخه رایانه‌ای این سیستم‌عامل نیز نزدیک است.

هواوی هم‌اکنون رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های خود را با ویندووز عرضه می‌کند. به دلیل تحریم‌های آمریکا، برای اینتل، مایکروسافت و کوالکام معافیت وجود دارد تا سخت‌افزار و نرم‌افزار مربوط به شبکه 4G را به هواوی عرضه کنند. بنابراین هواوی می‌تواند لپ‌تاپ‌های جدیدش را با چیپ‌های جدید و به‌روزرسانی‌های ویندوز عرضه کند.

طبق گزارش‌ها، سیستم‌عامل هارمونی برای رایانه‌های شخصی ممکن است در سال آینده معرفی شود. کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ را می‌توان برای این رونمایی انتخاب کرد. یک نگرانی وجود دارد که آیا نرم‌افزارهای ویندوزی روی هارمونی قابل اجرا هستند یا خیر. گفته شده هواوی می‌تواند از شبیه‌ساز چندپلتفرم استفاده کند تا این موضوع را حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید