اخبار تکنولوژی

هوآوی قابلیت ارسال عکس از طریق ماهواره را در گوشی جدید Pura 70 معرفی کرد

نویسنده : دانیال نوروزی۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

شرکت چینی هوآوی با وجود تحریم‌های گسترده، دست از خلاقیت نمی‌کشد و حالا قابلیت ارسال عکس از طریق سیگنال ماهواره‌ای را در گوشی جدید خود معرفی کرده است.

هواوی همچنان به نوآوری ادامه می‌دهد، حتی با وجود محدودیت‌های اعمال‌شده توسط آمریکا. این باعث می‌شود فکر کنید این شرکت بدون تحریم‌ها به چه دستاوردهایی می‌رسید. شاید به یاد نداشته باشید، اما در هفتم سپتامبر ۲۰۲۲، هواوی اولین شرکتی بود که اتصال ماهواره‌ای را روی گوشی هوشمند ارائه کرد. هواوی میت ۵۰ و میت ۵۰ پرو با پشت سر گذاشتن معرفی سری آیفون ۱۴ اپل با قابلیت SOS اضطراری از طریق ماهواره، از پیام‌های متنی کوتاه و مسیریابی از طریق ماهواره با استفاده از شبکه ماهواره‌ای بِی‌دو چین پشتیبانی می‌کردند.

این نوآوری با میت ۶۰ پرو سال گذشته که به کاربران امکان برقراری تماس ماهواره‌ای می‌داد، ادامه یافت. فراموش نکنید که به دلیل قوانین صادرات ایالات متحده که از ریخته‌گری‌هایی که از فناوری آمریکایی برای تولید تراشه استفاده می‌کنند، مانع ارسال سیلیکون پیشرفته به هواوی می‌شود، سری میت ۶۰ مجبور بود با پردازنده‌ی مرکزی (AP) هفت نانومتری Kirin 9000 کار کند که دو نسل از تراشه‌ی ۳ نانومتری A17 Pro به کار رفته در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس عقب‌تر است.

به‌تازگی، هواوی از اولین سری پرچمدار خود در سال ۲۰۲۴، یعنی سری پورا ۷۰ رونمایی کرد. این سری که قبلاً با نام سری P شناخته می‌شد، به‌طور سنتی هر سال با گوشی‌های مبتنی بر عکاسی توسط هواوی معرفی می‌شد و تغییر نام آن روی تمرکز این سری (با هیچ قصد بازی‌گرانه‌ای) تأثیری نگذاشته است. بر اساس گزارش هواوی سنترال، هواوی یک ویژگی جدید مرتبط با عکاسی را به پیام‌رسانی و تماس‌هایی که برای کاربران پورا ۷۰ اولترا در دسترس خواهد بود، اضافه کرده است. این ویژگی که روی هیچ گوشی دیگری از جمله آیفون وجود ندارد، به کاربران امکان می‌دهد عکس‌های گرفته‌شده با دستگاه را زمانی که سیگنال سلولی در دسترس نیست، از طریق ماهواره به اشتراک بگذارند.

علاوه بر به اشتراک گذاری تصاویر از طریق ماهواره روی پورا ۷۰ اولترا، کاربران همچنین قادر خواهند بود تماس‌های ماهواره‌ای برقرار کرده و پیام‌های SMS ارسال کنند. تمام این قابلیت‌های مبتنی بر ماهواره به‌عنوان ویژگی‌هایی برای استفاده در مواقع اضطراری و در صورت نبود سیگنال سلولی تبلیغ می‌شوند. به اشتراک گذاری عکس از طریق ماهواره نیازمند نصب اپلیکیشن چانگلیان روی گوشی فرستنده و گیرنده است. بدون نصب این برنامه، گیرنده فقط یک پیام متنی دریافت می‌کند و نه تصویری که ارسال شده است.

پهنای باند در دسترس برای ارسال تصاویر از طریق ماهواره محدود است. در نتیجه، فایل‌های تصویر به‌شدت فشرده می‌شوند که منجر به تار شدن یا اعوجاج عکس‌ها می‌شود. این، یکی از دلایلی است که به کاربران گفته می‌شود این ویژگی فقط برای استفاده در مواقع اضطراری است. یک سناریوی احتمالی این است که کاربری در موقعیتی اضطراری در مکانی ناشناخته قرار داشته باشد و عکس‌هایی برای نشان دادن محل مورد نیاز برای ارسال کمک ارسال کند.

دیدگاهتان را بنویسید