اخبار تکنولوژی

HarmonyOS 4 هواوی رسما معرفی شد

سیستم عامل جدید هواوی
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۴ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

هواوی در کنفرانس توسعه‌دهندگان سال ۲۰۲۳ خود، از سیستم‌عامل HarmonyOS 4 رونمایی کرد. این نسخه جدید از سیستم‌عامل اختصاصی هواوی طراحی بصری متفاوتی دارد و امکانات بیشتری را برای شخصی‌سازی تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند فراهم می‌کند. به گفته هواوی، اکوسیستم HarmonyOS اکنون بیش از ۷۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان را در بخش‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های جدید HarmonyOS 4 شامل امکان تغییر فونت، رنگ و سبک ویجت‌ها و همچنین اضافه کردن والپیپرهای ایموجی است. همچنین قابلیت جدید پیش‌بینی آب و هوا و امکان دسته‌بندی و پین کردن اعلان‌ها از دیگر ویژگی‌های HarmonyOS 4 به شمار می‌رود.

از جمله قابلیت جدید این نسخه از سیستم‌عامل اختصاصی هواوی، Live Windows است که مشابه Dynamic Island اپل است و امکان نمایش هشدارها و اعلان‌های برنامه‌ها را در قالب یک آیکون نمایش می‌دهد.

همچنین ویجت‌ها و کارت‌های بیشتری برای صفحه اصلی معرفی شدند. ویژگی کپی در سراسر سیستم به نام Huawei super transfer station نیز قابلیت انتقال فایل و محتوا بین برنامه‌ها و دستگاه‌های HarmonyOS را فراهم می‌کند.

در خودروها نیز قابلیت Continuity به کاربر اجازه می‌دهد محتوا را از گوشی به صفحه نمایش خودرو منتقل کند.

موتور Ark Engine نیز برای اجرای سریع‌تر برنامه‌ها و مصرف انرژی کمتر معرفی شده است. همچنین ویژگی‌های امنیتی جدیدی همچون محدودیت دسترسی به اطلاعات شخصی اضافه شده‌اند.

به نظر می‌رسد غول تکنولوژی چینی برنامه‌های ویژه‌ای را برای این نسخه از سیستم‌عامل اختصاصی خود تدارک دیده است و باید دید آیا هواوی می‌تواند با سیستم‌عامل اختصاصی خود با رقبایی چون اپل و گوگل به رقابت بپردازد یا خیر.
نظر شما در این مورد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید