اخبار خودرو

خودروهای هیوندای در راه ایران

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

دور جدید واردات خودرو به بازار ایران در جریان است و فعلا فقط خودروهای چانگان است که به بازار راه یافته‌اند. با وجود این‌که خبرهایی مبنی‌بر واردات خودروهای کیا به گوش می‌رسد، ظاهرا نوبت هیوندای نیز رسیده است تا به بازار ایران بیاید.

مدتی قبل، خبرهایی مبنی‌بر واردات تعدادی محدود هیوندای الانترا به ایران منتشر شد و حالا طبق اخبار منتشر شده مشخص شده است که واردات هیوندای به الانترا محدود نمی‌شود. خودروهای هیوندای توسان، هیوندای کونا، هیوندای کرتا و هیوندای اکسنت نیز در راه واردات به بازار خودرو ایران قرار دارند. تعداد خودروهای هیوندای 900 دستگاه تخمین زده شده است و به احتمال خیلی زیاد از آغاز هفته پیش رو، مراحل ترخیص آن‌ها کلید می‌خورد. تمامی این خودروها در دسته محصولات اقتصادی هیوندای قرار دارند و با توجه به محدودیت در واردات خودرو، امکان ورود خودروهایی چون سوناتا و سانتافه به بازار ایران وجود ندارد.

خبر واردات خودروهای هیوندای درست چند هفته بعد از اعلام ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای به ایران منتشر شد که آن خبر نیز با جنجال‌های فراوان همراه بود. باید منتظر ماند و دید چه آینده‌ای در انتظار واردات خودرو به کشورمان خواهد بود و آیا این واردات به روند کاهی قیمت در بازار خودروی ایران کمک خواهد کرد یا خیر؟

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید