اخبار تکنولوژی

سونی در گوشی Xperia 1 VII به دنبال سنسورهای بزر‌گ‌تر برای عکس‌های بهتر در نور کم است

دوربین‌های گوشی‌های اکسپریا
نویسنده : دانیال نوروزی۲۹ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

شایعات حاکی از آن است که Xperia 1 VII سونی با سنسورهای دوربین بزرگ‌تر برای عکس‌های بهتر در نور کم و نویز کم‌تر عرضه خواهد شد.

اگرچه سونی به‌تازگی جدیدترین پرچم‌دار خود، گوشی Xperia 1 VI را معرفی کرده است، اما ظاهراً برای شروع انتشار شایعاتی در مورد Xperia 1 VII سال آینده خیلی زود نیست. بر اساس پستی که توسط منبعی بدون سابقه‌ی قوی در سایت رسانه‌های اجتماعی Weibo چین منتشر شده است، سونی قصد دارد سال آینده با جدا کردن دوربین تله‌فوتو از دوربین اصلی و دوربین فوق عریض، به نصب دوربین عمودی پایان دهد. انجام این کار می‌تواند به سونی فضای لازم برای افزایش اندازه سنسورهای تله‌فوتو و فوق عریض در Xperia 1 VII را بدهد.

به‌عنوان‌مثال، این افشاگر Weibo می‌گوید که می‌توانیم شاهد افزایش اندازه‌ی سنسور مورد استفاده در گوشی تله‌فوتو از ۱/۳.۵ اینچ در Xperia 1 VI به یک سنسور تله‌فوتو ۱/۲.۳ اینچی در Xperia 1 VII باشیم. دوربین فوق عریض پرچم‌دار ۲۰۲۵ از یک سنسور ۱/۲.۳ اینچی استفاده می‌کند که بزرگ‌تر از سنسور استفاده‌شده در Xperia 1 VI امسال خواهد بود. مزیت استفاده از یک سنسور بزرگ‌تر این است که نور و داده‌های بیشتری را از لنز می‌گیرد و امکان عکاسی بهبودیافته در نور کم و نویز کمتر را فراهم می‌کند. به‌هرحال، این شایعه حاکی از آن است که دوربین اصلی پرچم‌دار ۲۰۲۵ اندازه‌ی سنسور ۱/۱.۳ اینچی استفاده‌شده در دوربین اصلی امسال را حفظ خواهد کرد.

لنز تله‌فوتو در Xperia 1 VI زوم اپتیکال تا ۷.۱ برابر را با فاصله کانونی در محدوده ۸۵ میلی‌متر تا ۱۷۰ میلی‌متر ارائه می‌دهد. شایعه شده است که محدوده کانونی لنز تله‌فوتو Xperia 1 VII در محدوده ۷۰ میلی‌متر تا ۲۰۰ میلی‌متر باشد.

این پست Weibo می‌گوید که سونی به استفاده از فناوری پیکسل ترانزیستور دولایه که یک سنسور تصویر CMOS انباشته است، ادامه خواهد داد. به‌جای اینکه فتودیودها و ترانزیستورهای پیکسلی روی یک لایه زیرلایه باشند، روی لایه‌های زیرلایه مختلف قرار می‌گیرند. سنسور تصویر CMOS انباشته، محدوده دینامیکی وسیع‌تری را ارائه می‌دهد و جزئیات بیشتری به عکس‌ها و کنتراست بیشتری بین رنگ‌های روشن و تیره می‌دهد. این سنسور در تمام شرایط نوری عکس‌های باکیفیتی تولید می‌کند.

این منبع همچنین می‌گوید که امسال Xperia 5 VI وجود نخواهد داشت و این احتمال وجود دارد که این سری برای همیشه متوقف شود. این امر Xperia 1 VI را به‌عنوان تنها مدل گوشی هوشمند پرچم‌دار در سری Xperia 2024 سونی باقی می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید