اخبار تکنولوژی

دوربین جدید Z6 III نیکون با قیمت ۲۵۰۰ دلار، اولین حسگر CMOS نیمه‌انباشته جهان را دارد

دوربین جدید Z6 III نیکون
نویسنده : دانیال نوروزی۲۹ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

خبر مهم در این دوربین، حسگر CMOS نیمه‌انباشته ۲۴.۵ مگاپیکسلی آن است. این اولین دوربینی است که از این فناوری استفاده می‌کند.

برخلاف نیکون Z9 یا نیکون Z8 گران‌تر که قطعات مدار و ناحیه پیکسل هر دو در ابعاد کامل گوشه به گوشه حسگر تصویر کشیده شده و روی هم قرار می‌گیرند، یا Z6 II قبلی نیکون که اصلاً انباشته نشده است، قطعات مدار Z6 III به صورت نواری در بالا و پایین ناحیه پیکسل چیده شده‌اند.

این امر منجر به نرخ عکاسی پیاپی بالاتر، فوکوس خودکار سریع‌تر، نرخ فریم ویدیویی بالاتر و اثر رولینگ شاتر کمتر نسبت به Z6 II قبلی با حسگر BSI CMOS در حالت شاتر الکترونیکی می‌شود. اما همچنین به این معنی است که Z6 III به اندازه Z8 یا Z9 پریمیوم با حسگرهای کاملاً انباشته‌شده سریع نیست. به‌طور ساده، انباشتن جزئی حسگر به نیکون اجازه می‌دهد تا قیمت این دوربین را کمتر از Z8 و Z9 نگه دارد و در عین حال عملکرد آن را نسبت به نسل قبلی بهبود بخشد.

از دیگر به‌روزرسانی‌های مهم، منظره‌یاب الکترونیکی فوق‌العاده روشن Z6 III است که می‌تواند به حداکثر روشنایی ۴۰۰۰ نیت برسد و همچنین قابلیت فیلم‌برداری ۶K RAW با حداکثر سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و ۴K RAW با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد. نیکون همچنین کیفیت ساخت در سطح Z8 را وعده می‌دهد، به این معنی که دوربین در برابر گردوغبار و رطوبت مقاوم است و برای کار تا دمای -۱۰ درجه سانتی‌گراد درجه‌بندی شده است. به‌طور خلاصه، نیکون دوربین‌های بسیار مقاومی می‌سازد که از مشخصات فنی کم نمی‌گذارند – و همچنین دوربین‌هایی که می‌توانند هر عکاسی را به یک پرنده‌نگر تبدیل کنند.

در حالی که Z6 III حالت فوکوس مخصوص پرنده ندارد، نیکون ادعا می‌کند که فوکوس خودکار آن ۲۰ درصد سریع‌تر از Z6 II است و محدوده گسترده‌تری تا -۱۰EV دارد، به این معنی که حتی در شرایط کم نور حساس‌تر است.

نیکون، بسیار شبیه Z8 و Z9، دوربین‌هایی می‌سازد که آن‌قدر پاسخگو و شهودی هستند که دیگر لازم نیست زمان زیادی را صرف فکر کردن به مشکلاتی مانند فوکوس، لرزش دست یا سرعت شاتر کنید. می‌توانید به سرعت دوربین را به هر سمتی بگیرید و چیزی را در فوکوس ثبت کند.

گفتنی است که، دوربین Z6 III از امروز با قیمت ۲۵۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید