اخبار تکنولوژی

شرکت RED به مالکیت Nikon درآمد!

NikonRED
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۹ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

نیکون اعلام کرد که شرکت رد دیجیتال سینما، یکی از مهم‌ترین شرکت‌های صنعت دوربین‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری را به طور کامل خریداری کرده است.

با این معامله، رد به زیرمجموعه‌ای از نیکون تبدیل می‌شود. هدف از این اقدام استفاده از تخصص رد در زمینه‌هایی مانند فناوری فشرده‌سازی تصویر و رنگ‌شناسی است. نیکون قصد دارد از مهارت‌های رد برای ورود به بازار دوربین‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری بهره ببرد. دوربین‌های رد در تعداد زیادی فیلم و سریال مشهور مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

رد دیجیتال سینما در سال ۲۰۰۵ توسط جیم جانارد بنیانگذار شرکت اوکلی تاسیس شد. این شرکت حدود ۲۲۰ کارمند دارد و مقر آن در کالیفرنیا قرار دارد. جرد لند مدیر عامل رد، این معامله را نقطه عطفی برای نیکون دانست که توانمندی نوآورانه رد را با میراث غنی نیکون در تصویربرداری ترکیب می‌کند. جالب توجه اینکه این معامله کمتر از یک سال پس از شکایت رد از نیکون مبنی بر نقض حق اختراع توسط دوربین Z9 انجام شد که در نهایت رد شد.

NikonRED

رد شناخته شده‌ترین به خاطر دوربین‌های سینمایی حرفه‌ای‌اش است. در سال ۲۰۱۸ با گوشی رد هیدروژن به بازار موبایل وارد شد اما این مدل ماژولار

رد شناخته شده‌ترین به خاطر دوربین‌های سینمایی حرفه‌ای‌اش است. در سال ۲۰۱۸ با گوشی رد هیدروژن به بازار موبایل وارد شد اما این مدل ماژولار با شکست مواجه شد. نیکون اعلام کرد تغییری در ساختار نیروی انسانی رد ایجاد نخواهد کرد. این خرید در حالی انجام شد که نیکون در تلاش بازسازی خود بخش‌های کم‌بازده صنعت دوربین را متوقف کرده و حتی تولید DSLRها را متوقف کرده است.

نظر شما در مورد این اتفاق چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید