اخبار بازی

خرید سی‌دی پراجکت، سازنده سایبرپانک ۲۰۷۷ و سری ویچر توسط سونی تکذیب شد

استودیو سی‌دی پراجکت
نویسنده : دانیال نوروزی۰۹ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

از زمان عرضه بازی Cyberpunk 2077، همیشه شایعه‌های زیادی پیرامون خرید استودیو سی‌دی‌ پراجکت که مجموعه بازی‌های The Witcher را در کارنامه خود دارند، توسط سونی به گوش می‌رسید. با این حال اخیرا آدام کیچینسکی، مدیر عامل این شرکت طی بیانیه‌ای در جمع سرمایه‌گذاران سی‌دی پراجکت این مسئله را رد کرد.

استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت را می‌توان یکی از موفق‌ترین استودیوهای بازی‌سازی تاریخ دانست که از دل کشوری در شرق اروپا، نه تنها توانست در کلاسی جهانی پا به صنعت بازی‌سازی بگذارد، بلکه تحولات عظیمی هم در کشور خود و حتی سبک و سیاق بازی‌سازی اروپای شرقی ایجاد کند. سی‌دی پراجکت پس از عرضه قسمت سوم بازی شاهکار The Witcher به شهرتی بیش از پیش رسید و همیشه شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال خرید آن‌ها توسط شرکت‌های بزرگ، به خصوص سونی و مایکروسافت به گوش می‌رسید.

طی نشست اخیر سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت سی‌دی پراجکت، آدام کیچینسکی مدیر عامل این شرکت اعلام کرد:

چیزی تغییر نکرده است. من می‌توانم همان حرف‌هایی که سال‌ها می‌زدم را دوباره تکرار کنم: استودیو سی‌دی پراجکت فروشی نیست. ما همیشه خواهان استقلال خود هستیم. فکر می‌کنم ما استراتژی فوق‌العاده‌ای داریم و پیاده‌سازی و ادامه آن کار راحتی نیست. ما همیشه هیجان‌زده و خوشحال هستیم که در مسیر خودمان قرار داشته باشیم.

اظهارات مدیر عامل استودیو CD Projekt پس از این گفته شد که یکی از افشاگران مطرح بازی Destiny که سابقه خوبی هم در فاش کردن اطلاعات کلیدی دارد، اعلام کرد که احتمالا به زودی استودیو سی‌دی پراجکت توسط سونی خریداری شود و شاید خبرهای رسمی آن را تا انتهای هفته جاری بشنویم.

در حاشیه نشست سرمایه‌گذاران CD Projekt همچنین گفته شد که تنها بازی The Witcher 3: Wild Hunt فروش فوق‌العاده‌ای را از سال ۲۰۱۵ تجربه کرده و در حال حاضر به ۵۰ میلیون نسخه رسیده است. جمع این مقدار فروش با فروش نسخه‌های قبلی این مجموعه به عدد ۷۵ میلیون نسخه می‌رسد که در نوع خود کم‌نظیر است.

باید دید استودیو سی‌دی پراجکت که تبدیل به شرکت سهامی هم شده است، می‌تواند در آینده هم به مسیر مستقل خود ادامه دهد یا در نهایت شرکت‌هایی مانند سونی، مایکروسافت یا حتی یوبی‌سافت و الکترونیک آرتز به تسخیر و تصاحب آن اقدام می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید