اخبار تکنولوژی

استوری تلگرام هم اکنون در دسترس است؛ اما برای کاربران پریمیوم!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۳۰ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

پیام‌رسان محبوب روسی از ویژگی جدید خود رونمایی کرد. قابلیت اشتراک‌گذاری استوری سرانجام به تلگرام رسید و این پیام‌رسان یک گام دیگر به مبدل شدن به یک شبکه اجتماعی نزدیک‌تر شد. اما مشکل اینجا است که فقط کاربران تلگرام پریمیوم می‌توانند از این فیچر استفاده کنند؛ با این حال تمام کاربران قادر به مشاهده استوری‌ها هستند.

نکته متمایز استوری در تلگرام این است که کاربران می توانند با انتخاب یکی از گزینه های 6، 12، 24 و یا 48 ساعت، زمان حذف خودکار استوری را تعیین کنند. این در حالی است که اکثر شبکه های اجتماعی تنها یک زمان ثابت 24 ساعته برای نمایش استوری دارند.

پس به نظر می رسد تلگرام با این قابلیت جدید، انتخاب بیشتری را در اختیار کاربران گذاشته تا بتوانند مدت زمان نمایش مطالب خود را دقیق‌تر کنترل کنند.

کاربران تلگرام می‌توانند برای هر استوری، لیستی از مخاطبین خاص تعریف کنند تا استوری فقط برای آن دسته از افراد قابل مشاهده باشد. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند استوری‌هایی را که محتوای شخصی دارند را تنها برای دوستان نزدیک و استوری‌های مرتبط با کار را فقط برای همکارانشان قابل رویت کنند.

همچنین رابط کاربری استوری در تلگرام، مشابه سایر شبکه‌های اجتماعی است و لیست استوری‌های اخیر در بالای صفحه چت نمایش داده می‌شود.

در نتیجه تلگرام علاوه بر قابلیت‌های زمانی، امکانات بیشتری را برای مدیریت حریم خصوصی استوری‌ها فراهم کرده است.

در حال حاضر، تنها کاربرانی که اشتراک تلگرام پلاس یا تلگرام پریمیوم را خریداری کرده‌اند، می‌توانند از قابلیت استوری برای اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو استفاده کنند. سایر کاربران تلگرام تنها می‌توانند استوری‌ها را مشاهده کنند و امکان ایجاد استوری ندارند.

اما با توجه به اینکه تلگرام در پیام خطای مربوطه از عبارت “در حال حاضر” استفاده کرده است، انتظار می‌رود در آینده این قابلیت برای تمام کاربران رایگان شود.

دیدگاهتان را بنویسید