اخبار تکنولوژی

عملکرد شگفت‌انگیز نمونه اولیه اسنپ‌دراگون نسل 4 در اجرای روان یک بازی پرطرفدار!

نویسنده : دانیال نوروزی۰۲ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کوالکام امسال در تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از هسته‌های سفارشی خود با نام اوریون استفاده خواهد کرد. این تراشه که قرار است به‌طور رسمی در ماه اکتبر معرفی شود، عملکردی چشمگیر در نمونه اولیه خود به نمایش گذاشته است.

کاربر @faridofanani96 در توئیتر، نتایج اجرای بازی پرمخاطب Genshin Impact را با این نمونه اولیه به اشتراک گذاشته است. به گفته او، این تراشه توانسته بازی را با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه (حداکثر نرخ فریم قابل دستیابی در بازی) به مدت ۴۵ دقیقه اجرا کند.

به گزارش Wccftech، با توجه به اینکه نمونه اولیه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده شده در این تست نهایی نیست، احتمالا نسخه نهایی قادر خواهد بود بازی را با همان نرخ فریم ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه اما در رزولوشن بالاتر اجرا کند. نکته جالب توجه دیگر، عملکرد واحد گرافیکی Adreno 830 این تراشه است که در تست فشار ۳DMark Wild Life Extreme، نسبت به تراشه M2 اپل که برای دستگاه‌های غیر موبایلی مانند مک‌بوک‌ها طراحی شده، ۱۰ درصد امتیاز بالاتر کسب کرده است.

پس از انتشار شایعات مبنی بر تقسیم تولید تراشه بین TSMC و Samsung Foundry، خبری از تایوان حاکی از آن است که کوالکام به‌طور کامل ساخت این تراشه را به TSMC واگذار کرده است. انتظار می‌رود این شرکت در تراشه نسل بعدی یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۵، مجددا از دو تامین‌کننده استفاده کند.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در سال آینده با رقیب قدرتمندی به نام Dimensity 9400 از مدیاتک روبرو خواهد شد. این تراشه هم مانند Dimensity 9300، هیچ هسته کم‌مصرف و کوچک‌تری ندارد و از سه هسته قدرتمند Prime Cortex-X5 و پنج هسته معمولی Cortex Performance تشکیل شده است.

انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قلب تپنده تمامی مدل‌های سری گلکسی S25 سامسونگ (شامل S25 Ultra، S25 و S25+) در بازارهای جهانی و همچنین مدل‌های S25 و S25+ در بازارهای آمریکا و چین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید