اخبار تکنولوژی

نمایش لینک‌های خبری از شبکه اجتماعی X حذف می‌شود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۳۱ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ایلان ماسک مالک ایکس، تصمیم گرفته است تا عنوان خبرها را از پیش‌نمایش لینک‌های خبری در این شبکه اجتماعی حذف کند. بر اساس گزارش فورچون، این تغییر در نسخه موبایل ایکس اعمال شده است، اما هنوز در نسخه دسکتاپ این شبکه اجتماعی اجرا نشده است.

ظاهرا ماسک با این کار دو هدف را دنبال می‌کند. اول اینکه با حذف عنوان خبرها، فضای بیشتری برای نمایش پست‌های بیشتر در تایم‌لاین کاربران ایجاد می‌شود و دوم اینکه ماسک می‌خواهد خبرنگاران محتوای خبری خود را به طور مستقیم در توییتر منتشر کنند، نه اینکه صرفا لینک خبر را به اشتراک بگذارند.

به گفته ماسک، این تغییر باعث بهبود نمایش محتوا در توییتر خواهد شد. اما هنوز مشخص نیست حذف عنوان خبرها چه تاثیری بر تجربه کاربری و انتشار اخبار در این شبکه اجتماعی خواهد گذاشت.

ایلان ماسک در پستی در ایکس نوشته است که اگر خبرنگاران می‌خواهند آزادی بیشتری در نوشتن داشته باشند و درآمد بالاتری کسب کنند، بهتر است محتوای خود را مستقیما در توییتر منتشر کنند.

این اظهار نظر ماسک در ادامه سایر اقدامات او است که به نظر می‌رسد هدفشان ممانعت از انتقال ترافیک به سایت‌های خبری رقیب است. پیش‌تر گزارش شده بود که توییتر از طریق سرویس کوتاه‌کننده لینک t.co، تأخیر چند ثانیه‌ای در هدایت کاربران به سایت‌هایی مثل اینستاگرام، تردز و نیویورک تایمز ایجاد کرده تا شاید آن‌ها را از ورود به این سایت‌ها منصرف کند.

بنابراین به نظر می‌رسد ماسک تلاش دارد با ایجاد محدودیت‌هایی برای رقبا، ترافیک و درآمد بیشتری را در انحصار خود توییتر نگه دارد. البته هنوز مشخص نیست این تغییرات چقدر برای خود توییتر مفید خواهد بود.

نظر شما در مورد این اتفاق چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید