اخبار خودرو

خودروی جدید برقی تویوتا در 10 دقیقه فول شارژ می‌شود!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۸ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

غول اتومبیل سازی ژاپنی در حال برنامه ریزی برای ساخت خودروی برقی با باتری حالت جامد است که برد نزدیک به 1200 کیلومتر دارد و فقط 10 دقیقه زمان لازم است تا این ماشین فول شارژ شود.

این غول خودروسازی ژاپنی از نقشه راه فناوری خود رونمایی کرد و براساس این نقشه، تویوتا در سال 2026 یک باتری لیتیوم یونی با کارایی بالا را برای نسل بعدی خودروهای برقی خود معرفی کند. این باتری‌ها شارژ سریع‌تر و برد حدود 1000 کیلومتر را ارائه می‌دهند.

سال گذشته مرسدس بنز از کانسپت EQXX رونمایی کرد و این خودروی برقی تنها با یک بار شارژ، حدود 1000 کیلومتر را طی می‌کرد. این بیشترین مسافت طی شده با یک خودروی برقی است و حالا تویوتا آمده است تا تمام معادلات را به نفع خود تمام کند.

اگر برای شما در مورد کار بزرگ تویوتا تردیدی وجود دارد، باید بگوییم سوپر شارژرهای تسلا در عرض 15 دقیقه فقط می‌توانند برد 320 کیلومتری را تامین می‌کنند.

استفاده از باتری جامد در یک خودرو، کم و کاستی‌های آن در زمینه‌ی کمبود قدرت و سرعت را کاهش خواهد داد و پایداری آن را افزایش خواهد داد. اما با توجه به گران بودن باتری‌های حالت جامد، این مدل باتری‌ها ممکن است فقط روی خودروهای برقی گران قیمت استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید