اخبار تکنولوژی

چالش جدید ایلان ماسک؛ مایکروسافت و متا نشان تجاری X را ثبت کرده‌اند!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۳ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به گزارش رویترز، حرف X محبوبیت زیادی دارد و توییتر که می‌خواهد خود را با حرف X معرفی کند، احتمالاً با چالش‌های حقوقی مواجه خواهد شد.

جاش گربن، متخصص نشان‌های تجاری می‌گوید حدود 900 ثبت نشان تجاری برای حرف X در آمریکا یافته است. بنابراین انتظار می‌رود توییتر با شکایتی از سوی این شرکت‌ها مواجه شود.

آن‌ها می‌توانند ادعا کنند استفاده توییتر از X موجب سردرگمی مشتریان ‌آن‌ها شده و به برندشان آسیب می‌زند. اگر پرونده به دادگاه برود، احتمال دارد توییتر مجبور به پرداخت غرامت یا تغییر نام برند شود.

یکی از شرکت‌هایی که از سال 2003 از نشان تجاری X استفاده می‌کند، مایکروسافت برای سیستم ایکس باکس است. همچنین شرکت متا که با تردز با توییتر رقابت می‌کند، از سال 2019 نشان تجاری X را برای نرم‌افزارهای خود ثبت کرده است.

اما انتظار نمی‌رود این دو شرکت از توییتر شکایت کنند، مگر اینکه احساس کنند برند X توییتر به منافع آنها صدمه می‌زند. خود متا نیز زمانی که نام خود را انتخاب کرد با شکایت‌هایی مواجه شد.

حتی اگر توییتر بتواند از X استفاده کند، باز هم شرکت‌های دیگری هستند که از این حرف به عنوان نماد خود استفاده می‌کنند. بنابراین با توجه به محبوبیت X، ادعای قانونی توییتر بر این نماد احتمالاً محدود خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید