اخبار خودرو

ایلان ماسک: رانندگی کاملا خودکار به زودی در تسلا عملی می‌شود!

ایلان ماسک: رانندگی کاملا خودکار به زودی در تسلا عملی می‌شود!
نویسنده : تحریریه۱۹ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ایلان ماسک طی سال‌های گذشته چندین بار وعده داده بود که قابلیت رانندگی خودکار خودروهای تسلا زودتر از وقتی که واقع شده است، در دسترس خواهد بود. ماسک از سال ۲۰۱۴ بارها اظهار داشته است که تا سال آینده، تسلا قابلیت رانندگی کاملا خودکار را خواهد داشت. او تقریبا هر ساله این وعده را تکرار می‌کند!

اخیرا ایلان ماسک در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی اظهار داشت که قابلیت رانندگی خودکار خودروهای تسلا به زودی و احتمالا تا پایان سال جاری قابل دسترسی خواهد بود. هر چند که این وعده قبلا نیز توسط او مطرح شده است.

اما گفتنی است که با درنظرگرفتن استانداردهای مربوط به سطوح اتوماسیون رانندگی، به نظر نمی‌رسد قابلیت تسلا به سطح پنج که کاملا خودکار است برسد.

ماسک گفته: “فکر می‌کنم ما بسیار نزدیک به قابلیت رانندگی کاملا خودکار هستیم و احتمالا تا پایان سال جاری آن را انجام خواهیم داد.”

بر اساس گفته‌های ایلان ماسک، تسلا احتمالا تا پایان سال جاری قابلیت رانندگی خودکار بدون نظارت راننده را ارائه خواهد داد. اما این قابلیت احتمالا مربوط به سطح چهار استاندارد SAE خواهد بود که فقط رانندگی خودکار در شرایط محدود یا مکان‌های خاص را شامل می‌شود.

اگر منظور ایلان ماسک سطح پنج استاندارد SAE باشد (رانندگی کاملا خودکار در همه شرایط) که هیچ شرکت خودروسازی هنوز به آن دست نیافته، بعید به نظر می‌رسد. پس قابلیتی که تسلا قرار است ارائه دهد، احتمالا شامل رانندگی خودکار در شرایط محدود (سطح چهار SAE) می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید