اخبار تکنولوژی

جو بایدن به عضویت شبکه اجتماعی تیک تاک درآمد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۴ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کمپین انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با ایجاد حساب در تیک‌تاک به دنبال جذب رأی‌دهندگان جوان است.

اما برخی مقامات آمریکا نگران حفره‌های امنیتی این شبکه اجتماعی چینی هستند. بایدن در سال گذشته قانون ممنوعیت استفاده دستگاه‌های دولتی از تیک‌تاک را امضا کرده بود. برخی قانون‌گذاران نگران دسترسی چین به داده‌ها و تأثیر بر مردم هستند و خواهان ممنوعیت آن شده‌اند. تیک‌تاک ادعا می‌کند داده‌های آمریکایی‌ها را به چین انتقال نمی‌دهد و امنیت و حریم خصوصی را تأمین کرده است.

مایکل هاپکینز استراتژیست دموکرات گفت بسیاری از این حزب به دلیل نگرانی‌های امنیت داده‌ها در استفاده از تیک‌تاک تردید دارند. اما باید بپذیرند این پلتفرم کانال مهمی برای ارتباط با جمعیت‌های مختلف است.

تیک‌تاک گفت تاکنون ۱۷۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند که در سال گذشته ۱۵۰ میلیون بوده است.

با وجود این تعداد زیاد کاربر، نامزدهای انتخاباتی به دلیل کسب رأی جوان‌ترها ناچارند از تیک‌تاک استفاده کنند، هرچند محافظه‌کار باشند.

کمپین بایدن تاکنون برای رساندن پیام‌های سیاسی به جمعیت جوان‌تر از مشاهیر و اینفلوئنسرها استفاده کرده است. تمرکز بر این جمعیت برای بایدن مهم است؛ زیرا سن او 81 سال است. نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که 75 درصد افرادی که قرار است در انتخابات 2024 رأی دهند، بایدن را برای ریاست‌جمهوری خیلی مسن می‌دانند. بنابراین کمپین بایدن تلاش دارد تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک، پیام‌های خود را به این جمعیت برساند.

دیدگاهتان را بنویسید