اخبار تکنولوژی

تیک تاک برای محتوای غیرویدئویی اپلیکیشن جداگانه می‌سازد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

با محبوبیت روزافزون تیک‌تاک و تبدیل شدن این پلتفرم به رقیبی جدی برای اینستاگرام، به نظر می‌رسد این شرکت چینی قصد دارد با عرضه یک اپلیکیشن جدید، رقابت را به میدان اینستاگرام هم بکشاند. گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که تیک‌تاک در حال توسعه برنامه‌ای با نام TikTok Photos است که شباهت‌های زیادی با ویژگی‌های اصلی اینستاگرام همچون فید تصاویر خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از کدهای موجود در آخرین نسخه اپلیکیشن تیک‌تاک، این برنامه جدید ظاهرا دارای یک فید خواهد بود که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. این ویژگی شباهت زیادی به فید تصاویر در اینستاگرام دارد که به کاربران اجازه انتشار عکس در صفحه اصلی برنامه را می‌دهد.

هرچند تیک‌تاک به عنوان یک پلتفرم ویدیویی شهرت دارد، اما اینستاگرام توانسته است با ارائه ویژگی‌هایی همچون استوری‌ها و فید تصاویر محبوبیت زیادی در میان کاربران به دست آورد. به نظر می‌رسد تیم توسعه تیک‌تاک با الهام از این ویژگی‌های محبوب اینستاگرام، سعی در جذب کاربران بیشتر از طریق اپلیکیشن تصاویر جدید TikTok Photos دارد.

طبق گزارش‌های تازه، اپلیکیشن تصاویر جدید تیک‌تاک با نام TikTok Photos این امکان را به کاربران خواهد داد تا محتوایی را که قبلا در برنامه اصلی تیک‌تاک منتشر کرده‌اند، به این اپلیکیشن جدید برای اشتراک‌گذاری عکس منتقل کنند. هرچند هنوز جزئیات بیشتری از جمله زمان دقیق عرضه TikTok Photos در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود این برنامه به زودی معرفی شود.

به نظر می‌رسد ایده ساخت این برنامه جدید در پی نارضایتی کاربران از تغییر تمرکز اینستاگرام از اشتراک عکس به محتوای ویدیویی، شکل گرفته است. این پلتفرم متعلق به متا اخیرا سیاست جدیدی را در پیش گرفته که بر اساس آن، محتوای ویدیویی در اولویت قرار دارد. همین امر باعث شده تا کاربران زیادی نسبت به این تغییرات انتقاد کنند و حالا به نظر می‌رسد تیک‌تاک می‌خواهد با عرضه اپلیکیشن Photos از این شکاف استفاده کرده و رقیبی جدی برای اینستاگرام در حوزه اشتراک‌گذاری تصاویر باشد.

اما در کنار این توسعه جدید، تیک‌تاک با چالشی بزرگ در ایالات متحده روبه‌رو است. برخی مقامات آمریکایی معتقدند که این شرکت چینی، اطلاعات کاربران را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد. به همین دلیل، مجلس نمایندگان ایالات متحده در حال بررسی لایحه‌ای است که استفاده از تیک‌تاک را در این کشور ممنوع می‌کند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز گفته در صورت تصویب این لایحه، آن را امضا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید